۶ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۲۰

در گفتگو با مهر

وزش باد جنوبی پدیده غالب تا اواسط هفته جاری در گیلان است

وزش باد جنوبی پدیده غالب تا اواسط هفته جاری در گیلان است

رشت- مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به استقرار جوی پایدار در استان، گفت: وزش باد جنوبی و یخبندان از مهم ترین پدیده های جوی تا اواسط هفته جاری در گیلان است.

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت جوی در استان گیلان، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی غالباً پایدار و وجود جریانات جنوبی تا پایان هفته در منطقه است.

وی افزود: بنابراین شرایط برای افزایش دما، وزش باد جنوبی در برخی نواحی به ویژه دامنه‌ها و ارتفاعات فراهم شده و در مناطق جلگه‌ای نیز پدیده غالب بروز پدیده مه پیش بینی می‌شود.

دادرس همچنین ادامه داد: با توجه به کاهش دما در ساعت شب و صبح، شرایط برای بروز یخبندان تا اواسط هفته در بعضی مناطق فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه برای امروز (دوشنبه) نیز برای اکثر مناطق گیلان آسمانی صاف و نیمه ابری، همراه با مه صبحگاهی و در برخی ساعت با افزایش ابر پیش بینی شده است، گفت: دریا نیز برای امروز و فردا با موج کوتاه بوده و برای انجام فعالیت‌های دریانوردی و صیادی مناسب است.

مدیرکل هواشناسی گیلان افزود: آسمان شهر رشت مرکز استان گیلان نیز صاف تا قسمتی ابری، یخبندان صبحگاهی و در طی روز روند افزایش نسبی دما و گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: دمای فعلی شهر رشت نیز ۱۴ درجه سلسیوس و بیشینه رطوبت نیز ۱۰۰ درصد است.

کد خبر 5130227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha