۷ بهمن ۱۳۹۹، ۲۱:۱۳

استاندار مرکزی:

نیروگاه شازند مجوز مصرف مازوت بیش از میزان تعیین شده را ندارد

نیروگاه شازند مجوز مصرف مازوت بیش از میزان تعیین شده را ندارد

اراک- استاندار مرکزی با تاکید بر حفظ سهمیه گاز نیروگاه شازند گفت: نیروگاه شازند مجوز مصرف مازوت بیش از میزان تعیین شده را ندارد بنابراین با کمبود گاز شاهد کاهش تولید برق این نیروگاه هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی آقازاده عصر روز سه‌شنبه در نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای استان مرکزی، در اراک اظهار کرد: میزان مصرف برق در استان مرکزی یکهزار و ۱۰۰ مگاوات است، در صورتی که تولید نیروگاه شازند ۹۰۰ میلیون مگاوات ارزیابی شده است. در شرایط عادی برای مصرف برق در استان ۲۰۰ مگاوات کمبود برق وجود دارد که از استان‌های همجوار تامین‌می شود. البته شرکت ملی گاز باید تلاش و همکاری را در حفظ سهمیه گاز نیروگاه شازند را در دستور کار قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: نیروگاه شازند مجوز مصرف سوخت مازوت بیش از میزان تعیین شده را ندارد به همین دلیل به میزانی که شرکت ملی گاز ایران سهمیه سوخت نیروگاه شازند را کاهش دهد به همان اندازه تولید برق نیز در نیروگاه کاهش می‌یابد.

استاندار مرکزی، با اشاره به اینکه تمام تلاش مجموعه مدیریتی استان مرکزی جلوگیری از مصرف بیش از حد مجاز مازاد و نیروگاه شازند است، افزود: هفته گذشته در نشستی با مسئولان سه واحد تولیدی نیروگاه، پالایشگاه و پتروشیمی شازند مقرر شد این سه واحد یکهزار هکتار جنگل کاری در حد فاصل شازند و اراک انجام دهند تا بخشی از آلودگی هوای ناشی از فعالیت آنها کنترل و کاهش پیدا کند.

کد خبر 5131828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha