۱۴ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۱۷

معاون وزیر علوم خبر داد؛

مدل جدید پذیرش دانشجو برای همه مقاطع تحصیلی در سال ۱۴۰۰

مدل جدید پذیرش دانشجو برای همه مقاطع تحصیلی در سال ۱۴۰۰

معاون آموزشی وزارت علوم از ساماندهی ظرفیت پذیرش دانشجو در همه مقاطع تحصیلی و مدل جدید پذیرش دانشجو برای همه مقاطع تحصیلی در سال ۱۴۰۰ خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم گفت: آموزش تمام زمینه‌های تخصصی مورد نیاز کشور در دانشگاه‌ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه تنظیم ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها از اولویت وزارت علوم در سال ۱۴۰۰ است افزود: برای ترم آینده و مهر ۱۴۰۰ بحث ظرفیت‌ها و یک مقداری تنظیم ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها مطرح است.

معاون آموزشی وزیر علوم با اشاره به ساماندهی ظرفیت پذیرش دانشجو در همه مقاطع تحصیلی و مدل جدید پذیرش دانشجو برای همه مقاطع تحصیلی یادآور شد: این تنظیم پذیرش در همه مقاطع تحصیلی اجرا خواهد شد تا مقداری پذیرش‌ها قاعده مند شود.

وی به مدل پیشنهادی تعیین ظرفیت پذیرش دانشجو اشاره کرد و گفت: در مدل کنونی تخصیص ظرفیت پذیرش دانشجو در هر رشته دارای مجوز، مستقل از تعداد و رتبه اعضای هیئت علمی متخصص مرتبط با رشته مذکور است.

معاون آموزش وزارت علوم به ویژگی‌های مدل پیشنهادی تخصیص ظرفیت دانشجو اشاره کرد و افزود: تخصیص ظرفیت (بر اساس بودجه دولتی و شهریه پرداز) در هر مقطع تحصیلی به کل دانشگاه و یا مؤسسه آموزش عالی و بر اساس تعداد و رتبه اعضای هیئت علمی، تخصیص ظرفیت کل مؤسسه با توجه به تعداد اعضا هیئت علمی صورت می‌پذیرد. در این فرایند، تخصیص ظرفیت تقاضا محور تقویت می‌شود.

کد خبر 5137086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سعید IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
      3 0
      باسلام -لطفا با وارد کردن اسامی کلیه اساتید با کد ملی برای یک دانشگاه اسم استاد لحاظ شود نه اینکه به عنوان یار کمکی در چهار نوع دانشگاه و در چهار جا محاسبه گردد یعنی یکی استاد تمام وقت دانشگاه دولتی هست و همزمان استاد مدعو آزاد اسلامی و علمی کاربردی وغیر انتفاعی هم هست یعنی یک نفر چهار دانشگاه
    • علی IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
      4 1
      در راستای کاهش فارق التحصیلان بی کار ظرفیت پذیرش رشته های تحصیلی را که بازار کار آنان اشباع شده را کاهش دهیم و ظرفیت پذیرش رشته هایی را که بازار کارشان ظرفیت خالی دارند را افزایش دهیم تا دانشجو هدایت شود به رشته هایی که در جامعه برای آن بازار کار وجود دارد و نیاز به فارق التحصیل دارد
    • ناشناس IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
      14 0
      شمادنبال افرادبااستعدادنیستید.دنبال کورکردن استعدادهایید... کاری کردین که تمام نخبگان وافراد بااستعدادهمه ازاین کشوررفتن.علم وآموزشی به فرزندان این خاک وبوم تعلیم ندادیدکه هیچ سهمیه وظرفیت دولتی روآوردیدپایین همه پذیرش هارو شهریه ای کردید بقیه هم میرن..
    • مجید IR ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
      6 0
      اینم یه مدل من درآوردی هست برا بالا و پایین کردن و پایمال کردن حق افراد
    • هاجر IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
      11 0
      شما رشته های بی خود رو زیاد کردین برای درامد زایی خودتون چطور این پولا از گلو تون میره پایین وقتی یه کارگر به زور شهریه بچه رو میده به امید اینکه یه روزی لیسانس به دردش بخوره و هر گز به کارش نمیاد
    • mohammad IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
      0 2
      اگه درست اجرایی بشه عالیه