۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۱۲

در مناطق زلزله زده استان کهگیلویه و بویراحمد؛

هیأت‌ها، روزانه ۳ هزار پرس غذای گرم برای زلزله زدگان طبخ می‌کنند

هیأت‌ها، روزانه ۳ هزار پرس غذای گرم برای زلزله زدگان طبخ می‌کنند

دبیر جامعه ایمانی مشعر در استان کهگیلویه و بویراحمد از حضور هیات‌های مذهبی در مناطق زلزله خبرداد و گفت: هیاتی ها روزانه بیش از ۳ هزار پرس غذای گرم برای زلزله زدگان طبخ می کنند.

میثم دانشور دبیر جامعه ایمانی مشعر در استان کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگار مهر، در تبیین فعالیت‌ها و کمک رسانی هیأت‌های مذهبی به مردم زلزله زده استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: فعالیت و اقدامات کمک رسانی هیأت‌های مذهبی بلافاصله پس از وقوع زلزله‌ای که شامگاه چهارشنبه ۲۹ بهمن ماه در استان کهگیلویه و بویراحمد به وقوع پیوست، آغاز شد.

دبیر جامعه ایمانی مشعر در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: استقرار این هیأت‌ها به معنای کمک به نهادهای حکومتی و دولتی بوده تا در توزیع چادر و اقلام خشک خوراکی امدادگران را یاری برسانند.هیأت‌های مذهبی تا کنون بیش از ۶ هزار بسته مواد غذایی در بین آسیب دیدگان توزیع کردند.

توزیع بیش از هزار چادر در میان روستاییان محاصره در برف و سرما

دانشور با ابراز تأسف از اینکه بیش از ۵۰ درصد از منازل روستاییان تخریب شده است، گفت: بسیار از اهالی این روستاها به دلیل نداشتن سرپناه به صورت موقت در چادرها اسکان داده شدند.

وی افزود: بیش از یک هزار و ۲۶۰ چادر بین اهالی این روستاها توزیع شده اما هنوز برخی بدون چادر هستند.

وی به مشکلات سرما و بارش برف در این منطقه اشاره و عنوان کرد: با توجه به برودت هوا و بارش برف زلزله زدگان نیازمند وسایل گرمایشی و اقلام گرمازا مانند هیتر برقی و پتو هستند.

هیأتی‌ها روزانه ۳ هزار پرس غذای گرم بین زلزله زدگان توزیع می‌کنند

دبیر جامعه ایمانی مشعر در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه هیأتی‌ها روزانه بیش از ۳ هزار پرس غذای گرم برای زلزله زدگان طبخ و بین آنان توزیع می‌کنند، گفت: این فعالیت در دو مسجد حضرت ولی عصر (عج) و مسجد عباس آباد صورت می‌پذیرد.

دانشور بازسازی منازل تخریب شده را نیازمند و معطوف به کمک‌های مالی مردمی دانست و اظهار داشت: هیأت‌های مذهبی سراسر کشور می‌توانند کمک‌های مالی خودشان را به منظور بازسازی مناطق آسیب دیده به شماره حساب «ستاد جبهه مردمی انقلاب اسلامی استان استان کهگیلویه و بویراحمد» واریز کنند.

کد خبر 5152570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha