۹ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۳۶

موافقت اصولی دانشگاه علم و صنعت با تاسیس دو قطب فناوری

موافقت اصولی دانشگاه علم و صنعت با تاسیس دو قطب فناوری

معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه با تاسیس دو قطب فناوری «مواد و سازه های کامپوزیت و نانوکامپوزیت» و «باتری لیتیومی» موافقت اصولی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علم و صنعت، در پی موافقت اصولی دانشگاه با تأسیس دو قطب فناوری «مواد و سازه‌های کامپوزیت و نانوکامپوزیت» و «باتری لیتیومی»، رئیس دانشگاه علم و صنعت، در احکام جداگانه ای محمدحسن شجاعی فرد (عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی مکانیک) را برای مدت یک سال به عنوان «سرپرست قطب فناوری باتری لیتیومی» و محمودمهرداد شکریه (عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی مکانیک) را برای مدت یک سال به عنوان «سرپرست قطب فناوری مواد و سازه‌های کامپوزیت و نانوکامپوزیت» منصوب کرد.

گفتنی است قطب‌های فناوری بر اساس سیاست‌های کلان کشور در حوزه علم و فناوری و تحقق شعار دانشگاه: «سرآمد در علم و فناوری، پیشرو در کارآفرینی دانش بنیان»، توسعه و گسترش داده می‌شود تا با استفاده از ظرفیت‌های پژوهشی و فناوری، هم افزایی مناسبی را برای بومی سازی و استقلال فناورانه کشور فراهم سازد.

نزدیک کردن شاخص‌های تولید علم به شاخص‌های فناوری و تجاری سازی در حوزه فناوری قطب؛ توسعه، پویایی و کسب مرجعیت فناوری بین المللی در حوزه فناوری قطب؛ پاسخگویی به نیازهای فناورانه کشور و توسعه تعاملات صنعتی در حوزه فناوری قطب؛ سازماندهی و انسجام بخشی به فعالیت‌های اعضای قطب، از اهداف قطب‌های فناورانه به شمار می‌روند.

لازم به ذکر است؛ از سال گذشته نیز سه قطب فناوری «حمل و نقل ریلی»، «کاتالیست های ناهمگن» و «مسکن سبز و مجتمع‌های زیستی پایدار» در دانشگاه فعالیت خود را آغاز کرده اند که با این احتساب، شمار قطب‌های فناوری دانشگاه به پنح قطب افزایش یافته است.

کد خبر 5156963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha