۹ اسفند ۱۳۹۹، ۱۹:۲۱

در شرایط سخت کرونایی؛

خدمات مشاوره و پیشگیری از آسیب‌ها به همه دانش‌آموزان ارائه می‌شود

خدمات مشاوره و پیشگیری از آسیب‌ها به همه دانش‌آموزان ارائه می‌شود

بوشهر- مدیرکل امور تربیتی و مشاوره‌ای وزارت آموزش و پرورش گفت: خدمات مشاوره و پیشگیری از آسیب‌ها در شرایط سخت کرونایی هم به همه دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود شکوهی عصر شنبه در آئین تجلیل از طلایه‌داران تربیت دانش‌آموزان استان بوشهر اظهار داشت: در راستای توسعه خدمات مشاوره‌ای در سطح مدارس کشور تلاش گسترده‌ای صورت گرفته و برنامه‌های خوبی در این زمینه داریم.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۱۴ هزار مشاور در مدارس استان‌ها اضافه کرد: همه دانش‌آموزان از طریق فضای مجازی و شبکه شاد از خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند می‌شوند و دنبال افزایش دسترسی به خدمات سلامت‌روان دانش‌آموزان هستیم.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره‌ای وزارت آموزش و پرورش افزود: نظام مراقبت‌های بهداشتی اجتماعی نقش مهم و تأثیرگذاری در افزایش دسترسی به خدمات سلامت‌روان دانش‌آموزان دارد.

وی ادامه داد: فعالیت‌ها و برنامه‌های نظام مراقبت‌های بهداشتی و اجتماعی باعث ارتقای سلامت روان و کاهش آسیب‌های روانی اجتماعی و دسترسی مطلوب دانش‌آموزان به خدمات ارتقایی و تخصصی دانش‌آموزان می‌شود.

شکوهی بیان کرد: همه دانش‌آموزان زیرپوشش خدمات مشاوره‌ای و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در قالب طرح‌های مختلف از جمله برنامه نماد و فوریت‌های روانی، اجتماعی هستند.

مقابله با آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در این آئین گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، با تدبیر شهیدان رجایی و باهنر، شجره طیبه امور تربیتی در دستگاه آموزش و پرورش کاشته و امروز به درخت تنومندی تبدیل شده است.

علیمراد کرمی با تاکید بر نقش مهم مربیان و مشاوران در مدارس برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان اظهار داشت: در ایام و شرایط کرونایی فعالیت مربیان تربیتی نسبت به قبل افزایش یافت به‌گونه‌ای که تمام دانش‌آموزان از نظر روحی، روانی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه مربیان پرورشی مسئولیت سنگینی بر عهده دارند افزود: امور تربیتی بر اساس سه هدف عمده انتقال ارزش‌های دینی و فرهنگ اسلامی به دانش‌آموزان، تربیت دانش‌آموزان بر مبنای انقلاب اسلامی و حراست و حفاظت از دانش آموزان بر اساس آموزه‌های عبادی، اعتقادی و دینی تشکیل شده است.

کد خبر 5157596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha