۱۱ اسفند ۱۳۹۹، ۱۸:۲۱

معاون وزیر بهداشت مطرح کرد؛

کاهش اشتباهات دارویی از مزیت های نسخه نویسی الکترونیک است

کاهش اشتباهات دارویی از مزیت های نسخه نویسی الکترونیک است

ساری- معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نظارت دقیق بر نحوه مصرف دارو و جلوگیری از اشتباهات را از مزایای نسخه نویسی الکترونیک بیان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رئیسی عصر دوشنبه در آئین رونمایی از سامانه برخط نسخه الکترونیک در مازندران با اشاره به نسخه نویسی الکترونیک جزو برنامه‌های اصلی وزارت بهداشت بوده است، افزود: همچنین طبق برنامه‌های توسعه، باید پرونده الکترونیک برای تمامی خانوارها تشکیل شود.

وی افزود: نسخه نویسی الکترونیک از ارکان مهم پرونده الکترونیک به شمار می‌رود که دارایی مزایایی از جمله صرفه جویی در کاغذ و کاهش اشتباهات نسخه نویسی، نظارت دقیق بر نحوه ارزیابی مصرف و تداخل داروها است.

وی ادامه داد: این طرح برای بیمه‌ها نیز دارای مزایایی است زیرا سالانه تعداد زیادی نسخه‌های اشتباه نوشته و خوانده می‌شود و نسخه نویسی الکترونیک می‌تواند این اشتباهات را جلوگیری کند.

رئیسی نظارت بر مصرف دارو را از دیگر مزایای نسخه نویسی الکترونیک بیان کرد و گفت: نسخه الکترونیک می‌تواند نظارت دقیق توسط پزشک تجویزکننده دارو و ناظران بر داروخانه‌ها اعمال شود.

وی با عنوان اینکه در نظام سلامت از نظام‌های پیشرو در الکترونیک سازی است، گفت: در مازندران به دلیل اجرای نظام پزشک خانواده، پزشکان با اجرای طرح نسخه الکترونیک آشنایی کامل دارند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت همچنین تقویت زیرساخت‌ها برای اجرای مطلوب طرح نسخه نویسی الکترونیک شد.

به گزارش مهر، در این جلسه سندهای اجرایی بهره برداری از برنامه نسخه نویسی الکترونیک سلامت و ارجاع در مازندران رونمایی شد.

کد خبر 5159405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha