۱۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۳:۵۹

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی:

موارد ابتلا و بستری کرونا در خراسان جنوبی روند افزایشی دارد

 موارد ابتلا و بستری کرونا در خراسان جنوبی روند افزایشی دارد

بیرجند- دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی از افزایش روند موارد بستری و ابتلا به کرونا در استان خبر داد و گفت: شهروندان رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند.

غلامرضا شریف زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در خراسان جنوبی بیان کرد: تاکنون ۴۱ هزار و ۳۵۲ نمونه از بیماران مشکوک به کرونا اخذ شده که از این تعداد ۱۵ هزار و ۷۴۲ نمونه مثبت بوده است.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار تا پایان وقت اداری دیروز طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۶ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری بوده که نسبت به روز گذشته هفت نفر افزایش یافته اند.

شریف زاده با بیان اینکه ۳۷ بیمار بستری قطعی کرونا در بیمارستان‌ها بستری هستند، افزود: این آمار نسبت به روز گذشته ۱۲ نفر معادل ۴۸ درصد رشد داشته است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: از بیماران کرونایی، هشت نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده که نسبت به روز گذشته ۳۳ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه متاسفانه روند موارد بستری و ابتلا به کرونا در استان افزایشی شده است، گفت: از شهروندان خواهشمندیم با جدی گرفتن کرونا، از مسافرت‌ها و برگزاری دورهمی ها خودداری کنند.

شریف زاده ادامه داد: اگر رعایت مسائل بهداشتی از سوی شهروندان جدی گرفته نشود، به روزهای اوج شیوع ویروس بر می‌گردیم.

کد خبر 5160735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha