۱۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۳:۳۷

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد؛

عدم مدیریت صحیح دو وزارت جهاد و صمت در بازار مرغ

عدم مدیریت صحیح دو وزارت جهاد و صمت در بازار مرغ

کاشان - نماینده کاشان در مجلس از عدم مدیریت صحیح دو وزارتخانه جهاد و صمت در بازار مرغ کشور انتقاد کرد و گفت: برخی اجناس که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور شده با قیمت غیرواقعی عرضه می شود.

سیدجواد ساداتی نژاد در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به بازار آشفته مرغ و تخم مرغ در کشور اظهار داشت: متأسفانه دو وزارت خانه جهاد و صمت مدیریت صحیحی بر بازار مرغ نداشته‌اند.

وی با بیان اینکه وضعیت کنونی پرورش مرغ و طیور در کشور مشخص است، ابراز داشت: نیاز مرغداری‌ها به خوراک طیور و نهاده‌های دامی نیز مشخص است ولی به دلیل برخی از سوءمدیریت ها واردات این اقلام متأسفانه دچار اختلال شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در ادامه با بیان اینکه در برخی از اقلام مانند ذرت واردات آن بیش از سال پیش انجام شده است، تصریح کرد: با این وجود قیمت این نهاده در بازار کنونی بسیار بالاست که باعث ایجاد نابسامانی در بازار خوراک طیور شده است.

وی نظام توزیع در این بخش را ناکارآمد دانست و افزود: برخی از اجناس و اقلام که با استفاده از ارز ۴۲۰۰ تومانی و به منظور رفاه حال هموطنان وارد کشور شده است در بازار قیمت‌های زیادی دارد که این دلیلی بر ناکارآمدی نظام توزیع در این بخش است.

سامانه بازارگاه دچار مشکل است

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه سامانه بازارگاه دچار مشکل است، گفت: کل فرایند پرورش مرغ در کشور ۴۵ روز است ولی نهاده‌ها پس از ۶۰ روز که مرغدار درخواست خود را در سامانه بازارگاه ثبت کرد به وی تحویل داده می‌شود که این موضوع باعث مشکلاتی زیادی برای مرغداران و پس از آن برای مردم و مصرف کننده ها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این سوءمدیریت ها در بازار مرغ مردم را با سختی‌های فراوانی روبرو کرده است، ادامه داد: در ماه دو و نیم میلیون تن گوشت مرغ در کشور مصرف می‌شود که هرگونه کوتاهی می‌تواند امنیت غذایی مردم را به خطر بیاندازد.

سوداگری در بازار مرغ و تخم مرغ کشور

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سوداگری‌های موجود در بازار مرغ و تخم مرغ کشور تاکید کرد: افرادی که در حوزه امنیت غذایی کشور سوداگری می‌کنند افراد خائنی هستند که امنیت غذایی مردم را به خطر انداخته‌اند فلذا از قوه قضائیه خواستاریم در این امر به صورت جدی ورود پیدا کند.

وی با بیان اینکه عدم ورود نهاده‌ها به بازارگاه آن را به بازار سیاه می‌کشاند، گفت: برخی از افراد خارج از مجوز وزارت جهاد نهاده‌ها را وارد کرده‌اند که این افراد شناسایی شده‌اند و اسامی آنها برای دستگاه قضا فرستاده شده است.

کد خبر 5160901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha