۱۴ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۰۶

شهردار اردبیل:

اردبیل پنج متر مربع با سرانه استاندارد فضای سبز فاصله دارد

اردبیل پنج متر مربع با سرانه استاندارد فضای سبز فاصله دارد

اردبیل - شهردار اردبیل گفت: در شهر اردبیل با سرانه استاندارد فضای سبز پنج متر مربع فاصله داریم که ضرورت دارد در مسیر افزایش فضای سبز گام برداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید لطف‌اللهیان پیش از ظهر پنجشنبه در آئین افتتاح پروژه‌های توسعه فضای سبز در پارک بانوان اردبیل اظهار کرد: امسال ۵۱ میلیارد تومان در بخش توسعه فضای سبز در شهر اردبیل فعالیت متنوع به انجام رسیده و همچنان تلاش می‌کنیم تا این رقم در سال‌های آینده افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی ما در سال آینده رسیدن این رقم به ۸۴ میلیارد تومان است تا اهداف توسعه فضای سبز، درختکاری، نهال کاری و کاشت درختچه‌ها و همچنین گل‌های فصلی را در شهر اردبیل شاهد باشیم.

شهردار اردبیل گفت: در سال آینده با جهش ۶۰ درصدی در تأمین اعتبار برای توسعه فضای سبز، امیدواریم در همه مناطق پنجگانه شهر اردبیل و مجموعه شورابیل توسعه فضای سبز به شکل مناسب و مطلوب اتفاق بیفتد.

سرانه فضای سبز در کشور ۱۲ متر مربع است

شهردار اردبیل سرانه فضای سبز در کشور را ۱۲ متر مربع اعلام کرد و افزود: این سرانه در استان اردبیل هم اکنون ۷.۵ متر مربع است که با برنامه‌ریزی انجام شده تلاش می‌کنیم به سرانه مطلوب در سه تا چهار سال آینده دسترسی پیدا کنیم.

لطف‌اللهیان در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در دو سال اخیر ما با رشد جهشی در تأمین اعتبار و اجرای پروژه‌های زیربنایی در این بخش در مسیر رسیدن به یک سرانه مطلوب گام برمی‌داریم که کاشت گل‌ها، نهال‌ها و درختچه‌های زینتی در همه مناطق که در معرض دید مردم است، نشان از این همت جمعی است.

وی اضافه کرد: ۴۰ هزار اصله نهال در شهر اردبیل متناسب با شرایط اقلیمی کاشت شده و در سال جاری ۳۰۰ هزار درختچه زینتی و بیش از ۱.۵ میلیون بوته گل به صورت فصلی در مناطق مختلف کاشت شده است.

لطف‌اللهیان بیان کرد: این طرح‌ها محصول برنامه‌ریزی مدون و اصولی در مسیر توسعه فضای سبز است که شهروندان در مناطق مختلف شاهد به ثمر نشستن این طرح‌ها هستند.

وی ادامه داد: از امروز استارت توسعه فضای سبز برای سال آینده در شهر اردبیل زده می‌شود و همکاران ما در این حوزه پیش‌بینی کردند تا بیش از سه میلیون بوته گل فصلی و ۳۰۰ هزار درختچه زینتی را در مناطق مختلف شهر اردبیل بکارند.

لطف‌اللهیان اظهار کرد: با یک نگاه عادلانه تلاش خواهیم کرد تا در سال آینده در همه مناطق شهر توسعه فضای سبز، احداث پارک، کاشت درخت، درختچه و نهال به انجام برسد.

سالانه ۵۳ هکتار فضای سبز در اردبیل توسعه می‌یابد

شهردار اردبیل تصریح کرد: هر چند با سرانه مطلوب فضای سبز پنج متر مربع فاصله داریم ولی هر سال ۵۳ هکتار توسعه فضای سبز در شهر اردبیل اتفاق افتاده است.

وی در ادامه سخنان خود گفت: به ازای هر نفر ۱.۵ متر مربع توسعه فضای سبز در سال‌های اخیر انجام شده و همچنان در مسیر تقویت این سرانه تلاش می‌کنیم.

لطف‌اللهیان با فعالیت واحد تولید نهال، گل و درختچه‌های زینتی در شهر اردبیل اشاره کرد و افزود: با وجود شرایط سخت اقتصادی در تأمین منابع مالی، شهرداری تلاش می‌کند تا در کنار کسب منابع و درآمد نسبت به هزینه‌کرد درست در این بخش و مدیریت مطلوب اقدام واقع‌بینانه‌ای را انجام دهد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: توسعه پایدار بدون توجه به منابع طبیعی و فضای سبز امکان‌پذیر نیست و در این زمینه باید همه شهروندان با احساس مسئولیت ورود پیدا کنند.

کد خبر 5161759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد IR ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
      0 0
      پیشنهاد میکنم طرح پخش نهال درخت میوه های مختلف در به خانه ها انجام گیرد، همچنین کاشت درختهایی از قببل گردو،سیب،البالو،گیلاس،گلابی،بادام و... در پارکها و منابع طبیعی نزدیک شهر و پارکهای ملی سودمند میباشد و از بار ذهنی گرانی قیمت این محصولات میکاهد و تاثیرات خوبی دارد.