۱۴ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۲۵

مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی:

پلاسمای خون ۲۰۰۰ بهبود یافته از کرونا در آذربایجان غربی اهدا شد

پلاسمای خون ۲۰۰۰ بهبود یافته از کرونا در آذربایجان غربی اهدا شد

ارومیه – مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی از اهدای پلاسمای خون دو هزار بهبود یافته از کرونا در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی قهرمان رضائیه در این خصوص عنوان کرد: به منظور کمک به درمان مبتلایان به کرونا تاکنون دو هزار نفر از بهبود یافتگان کرونا در استان پلاسمای خون اهدا کرده‌اند.

وی، با اشاره به اینکه مردم استان از ابتدای امسال تاکنون ۶۰ هزار واحد خون اهدا کرده‌اند، افزود: میزان اهدای پلاسما توسط بهبودیافتگان کرونا در مقایسه با آمار مبتلایان کم بوده و نیاز است که بهبودیافتگان از کرونا به شکرانه سلامت خود و نجات جان بیماران مبتلا به کرونا پلاسما اهدا کنند.

مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی تصریح کرد: با توجه به اینکه با گذر زمان میزان پادتن تولیدی در خون بهبود یافتگان پلاسما کاهش می‌یابد و دو ماه ابتدای پس از بهبودی بهترین زمان ممکن برای اهدای پلاسماست، این افراد باید برای اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون در استان و پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

وی، با بیان اینکه مصرف خون و فرآورده‌های خونی یک نیاز همیشگی است، افزود: هم اکنون نیاز ذخیره بانک خون استان در حد مناسبت است و با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و کم شدن مراجعه مردم به پایگاه‌های انتقال خون و نیاز مستمر بیماران استان به خون، از مردم برای اهدای خون دعوت می‌شود.

قهرمان رضائیه گفت: تمام پایگاه‌ها و مراکز انتقال خون استان در مرکز و شهرستان‌ها در روزهای تعطیل از ساعت هفت صبح تا ظهر و در روزهای غیر تعطیل از صبح تا عصر آماده مشارکت مردم برای این کار خداپسندانه هستند.

وی، با اشاره به ترس شهروندان از گرفتار شدن احتمالی به بیماری کرونا با حضور در مراکز و پایگاه‌های انتقال خون افزود: تمام وسایل و تجهیزات اهدای خون، محیط و شرایط خون‌گیری انتقال خون استرلیزه، بهداشتی و یک بار مصرف است و هیچ جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی، با بیان اینکه کرونا ویروس از طریق خون منتقل نمی‌شود، اضافه کرد: افراد قبل از خون گیری معاینه می‌شوند و اگر احتمال بسیار کم دارای علائم ابتلاء به کرونا حتی به صورت خفیف باشند از آنها خون‌گیری انجام نمی‌شود.

کد خبر 5161828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha