۱۹ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۲۶

با همکاری دانشگاهها؛

۱۰۰۰ برنامه درسی دانشگاهی بازنگری می‌شود

۱۰۰۰ برنامه درسی دانشگاهی بازنگری می‌شود

نشست عمومی طرح بازنگری ۱۰۰۰ برنامه درسی توسط معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به میزبانی دانشگاه علم وصنعت ایران و به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علم و صنعت ایران، نشست عمومی طرح بازنگری ۱۰۰۰ برنامه درسی با حضور ۱۶۰ نفر از مدیران دفتر برنامه ریزی آموزشی عالی، معاونین آموزشی دانشگاه‌ها، مدیران دفاتر برنامه ریزی درسی دانشگاه‌ها و مجریان طرح در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برگزار شد.

در ابتدای نشست، دکتر واحدی معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت ایران به اهمیت برنامه ریزی درسی و ملاحظات مربوطه در این خصوص پرداخت.

در ادامه دکتر آهنچیان مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم و دکتر روحانی معاون مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم گزارشی از روند اجرای این طرح در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ارائه کردند.

سپس مدیران دفاتر برنامه ریزی درسی دانشگاه‌ها و مجریان طرح به ارائه نقطه نظرات خود در خصوص اجرای طرح بازنگری ۱۰۰۰ برنامه درسی پرداختند.

اجرای این طرح از آذر ماه سال ۱۳۹۹ آغاز شد که از جمله اهداف آن تغییرات در برنامه درسی مصوب موجود با رویکرد متناسب‏‌سازی دروس و سرفصل‏‌ها با تحولات علمی روز، تأمین نیازهای جامعه در موضوع مرتبط با برنامه، تقویت مهارت‌افزایی دانشجویان، تناسب محتوا با زمینه شغلی و ارتقای توان اشتغال ‏پذیری دانشجویان بوده است.

در مرحله اول اجرای این طرح، دانشگاه علم و صنعت ایران در زمینه بازنگری ۱۵ برنامه مشارکت کرده است و در مرحله دوم نیز مجریان بازنگری ۶ برنامه، از دانشگاه علم و صنعت ایران معرفی شده‌اند.

کد خبر 5165690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha