۲۰ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۲۳

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان عنوان کرد:

مشارکت ۱۶۸ هزار و ۳۱۳ دانش‌آموز هرمزگانی در طرح بوم

مشارکت ۱۶۸ هزار و ۳۱۳ دانش‌آموز هرمزگانی در طرح بوم

بندرعباس -مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان گفت: مطابق راهکار سندتحول بنیادین و برنامه درسی ملی، برنامه بوم در ۲هزار و ۷۶۷مدرسه و با مشارکت ۱۶۸هزار و ۳۱۳دانش‌آموزابتدائی ومتوسطه اول برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج بیت اللهی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: برنامه ویژه مدرسه یا بوم در راستای میزان صلاحیت و توان مدرسه، مجوز برنامه ریزی درسی، اجرا و ارزشیابی حجم معینی از زمان رسمی آموزش را به مدرسه واگذار می‌کند تا مدیران با در نظر گرفتن پتانسیل‌های آن منطقه و استعداد دانش آموزان، برنامه ریزی های لازم را برای ارائه آموزش‌های لازم انجام دهد.

به گفته مدیرکل آموز شو پرورش استان هرمزگان، طرح بوم به منظور عملیاتی سازی راهکار ۵-۵ سند تحول بنیادین و بند ۲-۱۳ برنامه درسی است که بر اساس رویکرد فرهنگی و تربیتی و همچنین با تاکید بر آموزش‌های مهارت محور و گسترده فعالیت‌های پرورشی برای دانش آموزان برنامه ریزی شده است.

بیت اللهی با بیان اینکه این طرح در سطح مدارس دوره دوم ابتدایی و دوره اول متوسطه اجرا می‌شود، تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری، طرح بوم در دو هزار و ۷۶۷ مدرسه و با مشارکت ۱۶۸ هزار و ۳۱۳ دانش‌آموز ابتدایی و متوسطه اول برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تعداد ۷۶ هزار و ۸۹۵ دانش آموز در دوره دوم ابتدایی و ۹۱ ۱۴۱۸ دانش آموز در متوسطه اول هستند.

بیت اللهی اضافه کرد: از مجموع ۷۶ هزار و ۸۹۵ دانش آموز شرکت کننده در طرح بوم، تعداد ۷۶ هزار و ۸۹۵ دانش آموز در دوره دوم ابتدایی و ۹۱ هزار و ۴۱۸ دانش آموز نیز در متوسطه اول مشغول به تحصیل هستند.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان اهداف طرح بوم را پاسخگویی به نیازهای منطقه‌ای و محلی و همچنین تنوع بخشی به محیط‌های یادگیری و ارتقا جایگاه مدرسه در اذهان عمومی به عنوان محور توسعه محل عنوان کرد.

کد خبر 5166450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha