۲۰ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۵۰

مرتضوی خبر داد

تولید یک میلیون و ۲۰۰ اصله نهال توسط زندانیان

تولید یک میلیون و ۲۰۰ اصله نهال توسط زندانیان

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های کشور گفت: سالانه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ اصله نهال مثمر در زندان‌های کشور توسط زندانیان تولید و به بازار عرضه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدعبداله مرتضوی در مراسم کاشت نهال در ارتفاعات اوین اظهار کرد: سالانه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ اصله نهال مثمر در زندان‌های کشور توسط زندانیان تولید و به بازار عرضه می‌شود که با گسترش همکاری امکان تولید بیشتر وجود دارد.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های کشور ادامه داد: در راستای تفاهم‌نامه همکاری که بین سازمان زندان‌ها و سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی منعقد خواهد شد، زندانیان به عنوان ظرفیت نیروی کار و سرمایه انسانی با فعالیت در حوزه جنگل کاری، آبخیزداری و اطفای حریق می‌توانند ثبت نام نموده و داوطلبانه کار کنند و در مقابل آن حقوق و دستمزد دریافت می‌کنند.

وی تصریح نمود: در حال حاضر بیش از ۵ میلیون هکتار زمین جهت امور کشاورزی و درختکاری در اختیار داریم که به منظور اشتغال زندانیان و حتی مددجویان آزاد شده، با استفاده از منابع بنیاد تعاون ساماندهی خواهند شد.

همچنین در این مراسم معاون توسعه سازمان جنگل‌ها و آبخیزداری کشور طی سخنانی اظهار داشت: ارتفاعات بازداشتگاه اوین در خط سبز کمربندی قرار دارد و می‌توان به عنوان یکی از نقاط اصلی این خط، با کاشت نهال و جنگل کاری به توسعه فضای سبز پایتخت کمک کند.

عبدالرضا بازدار افزود: مدیران سازمان زندان‌ها و مدیر کل زندان‌های استان تهران استقبال خوبی از این طرح داشته‌اند و سازمان جنگل‌ها و آبخیزداری کشور آمادگی هر گونه همکاری، ارائه نهال و به‌کارگیری زندانیان علاقمند را دارد.

بنا به این خبر در ادامه مراسم، سیدحشمت الله حیات الغیب نیز با اشاره به صورت تلاش تمام نهادهای دولتی و مردمی در گسترش فضای سبز شهرها گفت: یکی از ابزارهای مفید و مناسب در برابر روند تخریب جنگل‌ها، اهتمام و جدیت در فرایند جنگل کاری مصنوعی و یا کمک به تجدید حیات طبیعی است.

مدیر کل زندان‌های استان تهران افزود: هفته منابع طبیعی به ویژه روز درختکاری فرصت مناسبی برای حفاظت از طبیعت و احیای این فرهنگ می‌باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: با تلاش‌های صورت گرفته، در کنار توسعه منابع طبیعی، زندانیان رأی باز یا افرادی که آزاد شده‌اند، مشغول به کار شده، درآمد و حقوق مناسبی برای معیشت خود و خانواده خویش تأمین نمایند.

گفتنی است در این مراسم احمد راهرو مدیر کل اشتغال و حرفه آموزی سازمان، علی اسمعیلی معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های استان تهران، رضا بیانی قائم مقام معاونت جنگل‌ها و مراتع، حمید محمدی مدیر بازداشتگاه اوین و جمعی از مسئولان این مرکز حضور داشتند.

کد خبر 5166683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha