۲۵ اسفند ۱۳۹۹، ۷:۴۸

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان:

افت آب در دشت ابهر به حدود ۳۰ متر رسیده است

افت آب در دشت ابهر به حدود ۳۰ متر رسیده است

زنجان-مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه افت آب در دشت ابهر به حدود ۳۰ متر رسیده است، گفت: در دشت سجاس نیز میزان افت سطح آب‌های زیرزمینی به ۱۰ متر می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل افشاری شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران در محل استانداری زنجان، بر لزوم مدیریت مصرف آب در استان تاکید کرد و گفت: از کشاورزان انتظار داریم در مصرف آب صرفه جویی کنند.

وی با بیان اینکه در آینده نباید با مشکل بحران آب مواجه شویم، اظهار کرد: با توجه به آغاز سال آبی کم‌بارش و تغییر نوع بارش‌ها از برف به باران مردم حداکثر صرفه‌جویی آب را مد نظر قرار دهند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه افت آب در دشت ابهر به حدود ۳۰ متر رسیده است، گفت: در دشت سجاس نیز میزان افت سطح آب‌های زیرزمینی به ۱۰ متر می‌رسد.

افشاری به حجم ورودی آب به سدهای چهار گانه استان زنجان اشاره کرد و گفت: طی ۱۱ ماه امسال بیش از ۲۶۸ میلی متر مکعب آب پشت سدهای استان جمع شده و طی سال گذشته در همین بازه زمانی ۲۷۹ میلی متر مکعب آب پشت سدهای چهار گانه استان جمع شد.

وی ابراز داشت: حجم ورودی آب به سدهای چهار گانه استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه بارندگی‌ها در استان زنجان طی دو سال اخیر خوب بوده ولی بارش‌ها در سال گذشته بیشتر به صورت برف بوده است، گفت: بارندگی‌ها طی آذرماه و بهمن ماه در استان خوب بود ولی در دی ماه بارندگی بسیار ضعیف بوده است.

کد خبر 5169788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha