۲۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۳:۱۷

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

هنوز طرح «تولید پادتن کرونا از شیر دام» مورد تائید نیست

هنوز طرح «تولید پادتن کرونا از شیر دام» مورد تائید نیست

اصفهان - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تاکنون طرح «تولید پادتن کرونا از شیر دام» مورد تائید دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قرار نگرفته و هنوز مستندات علمی در این زمینه ارائه نشده است.

آرش نجیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به خبر درج شده در برخی از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مبنی بر «اعمال روش درمانی جدید بیماری کرونا توسط محققان اصفهانی، تولید پادتن کرونا از شیر دام» اظهار داشت: این طرح در مراحل بررسی اولیه قرار دارد و اظهار نظر در خصوص اثر بخشی مراحل اولیه کارآزمایی، نیاز به بررسی مستندات علمی دارد و تاکنون تأییدی در خصوص اثربخشی نتایج از طرف این دانشگاه صادر نشده است.

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تأیید هر روش درمانی را نیازمند ارائه و انتشار نتایج علمی از مراحل مختلف طرح تحقیقاتی و بررسی در کمیته‌های تخصصی می‌داند و در صورت تأیید، اعلام از طریق مراجع ذی‌صلاح انجام می‌شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ضروری است همه محققان تا پایان بررسی‌ها از هر گونه اظهار نظر در خصوص نتایج یافته‌های طرح‌های تحقیقاتی مشابه جدا خودداری کنند.

کد خبر 5185622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
      1 0
      این طرح در حال اجراست پس چه شکلی تایید نشده؟؟..... نکته مهم اینه که این طرح مربوط به دانشگاه اصفهانه و به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ربطی نداره که اظهار نظر کردند...........پزشکها چه اطلاع دارند از ژنتیک و بیوتکنولوژی؟؟؟!!!