۲۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۹:۵۶

رئیس ستاد انتخابات مازندران:

۸۵۰۰ نفر برای انتخابات شوراهای روستا در مازندران داوطلب شدند

۸۵۰۰ نفر برای انتخابات شوراهای روستا در مازندران داوطلب شدند

ساری- رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت: شمار داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستاها در استان از هشت هزار و ۵۰۰ نفر فراتر رفته است.

حسین حسن نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در ۶ روز هشت هزار و ۵۱۲ نفر برای عضویت در انتخابات شوراهای اسلامی روستایی در استان ثبت نام کردند، افزود: از این میزان هشت هزار و ۲۳ نفر مرد و بقیه زن هستند.

وی با بیان اینکه شمار داوطلبان مرد و زن به ترتیب ۳.۳ و ۲۲ درصد نسبت به دوره قبلی انتخابات شوراها کاهش یافته است، افزود: در مجموع نیز شاهد کاهش ۲.۱ درصدی داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستایی هستیم.

حسین نژاد یادآور شد: تاکنون در ۲ هزار و ۲۳۱ روستا داوطلبان برای عضویت در شوراها ثبت نام کردند و ۲۶۵ روستا همچنان بدون ثبت نام است.

رئیس ستاد انتخابات مازندران یادآور شد: چهار هزار و ۱۱۹ نفر از داوطلبان زیر دیپلم، هزار و ۹۰۵ نفر دیپلم، ۶۰۲ نفر فوق دیپلم، هزار و ۴۵۱ نفر لیسانس، ۳۶۴ نفر فوق لیسانس، ۱۴ نفر دکتری و ۵۷ نفر دارای مدرک حوزوی هستند.

وی تصریح کرد: از نظر سنی نیز ۳۶۴ نفر گروه سنی زیر ۳۰ سال، ۸۹۸ نفر بین ۳۰ تا ۳۵، یک‌هزار و ۳۸۸ نفر بین ۳۶ تا ۴۰ سال، یک‌هزار و ۵۰۰ نفر بین ۴۶ تا ۵۰ سال، یک‌هزار و ۱۱۲۰ نفر بین ۵۶ تا ۶۰ سال و ۹۹۶ نفر بالای ۶۰ سال سن دارند.

در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستایی در مازندران ۱۶ هزار نفر داوطلب شده بودند.

کد خبر 5185955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha