۲۲ فروردین ۱۴۰۰، ۹:۳۸

بعد از سه دهه؛

محور میاندوآب- سرچم تکمیل می شود/اختصاص ۳۰۰۰ میلیاردریال

محور میاندوآب- سرچم تکمیل می شود/اختصاص ۳۰۰۰ میلیاردریال

ارومیه – نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی گفت: سه هزار میلیارد ریال برای تکمیل محور میاندوآب سرچم از محورهای مهم کریدور شرقی - غربی در شمال‌غرب کشور اختصاص یافت.

مهدی عیسی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه این محور آذربایجان‌غربی را از طریق میاندوآب به آزادراه تبریز به تهران متصل می‌کند، افزود: محور سرچم میاندوآب به طول ۱۴۴ کیلومتر در محدوده میاندوآب و بانه در حال اجراست و پیش بینی می‌شود ۳۲ کیلومتر باقی مانده آن امسال به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: برای تکمیل محور سرچم- میاندوآب و کنارگذر شمال غربی میاندوآب سه هزار میلیارد ریال اختصاص یافته که یک هزار میلیارد ریال آن از سوی سازمان برنامه و بودجه و دوهزار میلیارد ریال نیز توسط بانک‌های رفاه کارگران، توسعه تعاون و ملت اختصاص یافته است.

عیسی زاده با اشاره به اینکه هم اکنون در برخی قسمت‌ها پروژه آماده کارهای راه سازی است، افزود: در کل مسیر، یک پل اصلی که از بزرگترین پل‌ها در این مسیر بوده و دو پل ساده مانده است که امیدواریم با تزریق اعتبار و تلاش پیمانکار پروژه این مسیر در کمترین زمان ممکن تکمیل شود.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با اتمام این پروژه علاوه بر کاهش ۱۵۰ کیلومتری مسافت میاندوآب با مرکز کشور، در میزان زمان و مصرف سوخت صرفه‌جویی و از استهلاک خودروها و حوادث جاده‌ای به میزان قابل توجهی کاسته خواهد شد.

وی یادآور شد: با بهره‌برداری کامل از این طرح، رفت و آمد مسافران از آزاد راه زنجان تبریز به غرب و شمال غرب کشور و برعکس، بسیار راحت‌تر از گذشته خواهد شد و کاهش زمان سفر جاده‌ای و آسان‌تر شدن رفت و آمد مسافران به مرکز کشور از طریق جاده میاندوآب در آذربایجان‌غربی به سرچم در آذربایجان‌شرقی از جمله مزایای این طرح است.

محور سرچم- میاندوآب از محورهای مهم کریدور شرقی - غربی در شمال‌غرب کشور است که این شهرستان را به سمت میانه و شمال کشور متصل می‌کند.

کاهش ۶۵ کیلومتری مسافت از میاندوآب تا مرکز کشور و همچنین کاهش تصادفات جاده‌ای از نتایج مثبت احداث این جاده است و با بهره‌برداری از آن، تحولی در توسعه منطقه و رونق اقتصادی در بخش‌های روستایی و معدنی فراهم می‌شود.

کد خبر 5186174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
      1 0
      ان شاءالله