۲۲ فروردین ۱۴۰۰، ۱۹:۵۲

میخاییل اولیانوف:

وضع موجود در مرز روسیه و اوکراین به دلیل معیارهای دوگانه غرب است

وضع موجود در مرز روسیه و اوکراین به دلیل معیارهای دوگانه غرب است

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین امروز تصریح کرد: وضع موجود در مرز روسیه و اوکراین به دلیل معیارهای دوگانه غرب است.

به گزارش خبرگزاری مهر، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین امروز یکشنبه در پیامی توییتری به تنش آفرینی‌های غرب به سرکردگی آمریکا و انگلیس در مرز میان کشورش با اوکراین واکنش نشان داد.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در این خصوص نوشت: غرب هنگام تجمع نیروهای اوکراین در «دونباس» سکوت کرد. این سکوت از سوی کی‌یف به عنوان تاکتیک حمایتی برداشت و باعث ترغیب این کشور به تشدید تنش شد.

«میخائیل اولیانوف» در این باره ادامه داد: اکنون، غرب روسیه را مقصر این تنش می‌داند. وضعیت موجود به دلیل معیارهای دوگانه غرب است.

گفتنی است که مقامات کی‌یف نسبت به آرایش نیروهای نظامی روسیه در نزدیکی مرز مشترک دو کشور و همچنین تشدید خشونتها در امتداد خطوط تماسی که نیروهای اوکراینی را از جدایی طلبان مورد حمایت روسیه در دونباس جدا می‌کند، ابراز نگرانی کرده‌اند؛ اما کرملین تهدیدآمیز بودن حضور نیروهای خود را رد می‌کند و در عین حال می‌گوید که آنها تا زمانی که لازم باشد، در منطقه می‌مانند.

«دمیتری کوزاک» یکی از مقامات بلندپایه کاخ کرملین نیز هفته گذشته گفت که بسته به سطح مناقشه نظامی در شرق اوکراین، روسیه مجبور خواهد شد که از شهروندانش در این منطقه محافظت کند.

این در حالی است که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده روز جمعه به همراه همتایان فرانسوی و آلمانی خود ضمن اعلام حمایت از کی‌یف در مواجهه با اقدام‌ها و سیاستهای مسکو، از مقامات روسیه خواست تا هرگونه آرایش نظامی در این منطقه را متوقف کنند.

کد خبر 5186793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حی IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
      0 0
      من فکرمیکنم روسیه نیز باید اقدام‌متقابل کند یعنی در کوبا ونزوئلا بولیوی اقداماتی ازقبیل پیمان نامه های امنیتی و پیاده سازی نیرو انجام دهد ودراین مناطق مانورهایی انجام دهد و حتی تجهیزاتی را پیاده کند