۲۴ فروردین ۱۴۰۰، ۲۰:۰۷

مدیر کل زندان های گیلان:

اجرای برنامه های فرهنگی در شکل گیری رفتار زندانیان تأثیرگذار است

اجرای برنامه های فرهنگی در شکل گیری رفتار زندانیان تأثیرگذار است

رشت- مدیرکل زندان های گیلان بر ضرورت توجه به اجرای برنامه های فرهنگی و دینی در ایام ماه رمضان در زندان ها تأکید کرد و گفت: اجرای برنامه های فرهنگی در شکل گیری رفتار زندانیان تأثیرگذار است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا محمدی اصل سه شنبه در جلسه ویدئو کنفرانس روحانیون زندان‌های تابعه، بر شکل گیری رفتار و عملکرد زندانیان در زندان و پس از آزادی تاکید کرد و افزود: رفتار و عملکرد مناسب برای رسیدن به اهداف پویا در بستر شناخت ارزش‌ها با داشتن برنامه‌های فرهنگی در زندان‌ها قطعاً مؤثر خواهد بود.

وی اظهار کرد: سازگاری اجتماعی، تطبیق با اجتماع و رعایت اصول و چارچوب قانون رویکرد ماهیت فرهنگی گروه هدف با ساختار جامعه در کاهش نرخ مجدد جرم پس از آزادی و عدم ارتکاب بزه باید در زندان‌ها بیشتر توجه شود.

محمدی اصل با بیان اینکه توسعه برنامه‌های دینی و قرآنی توسط روحانیون و حضور مستمر آنان در کنار مددجویان در ایام ماه مبارک لازم و ضروری است، گفت: تأثیر آموزش برنامه‌های دینی در عزت نفس، مهارت‌های اجتماعی و توسعه روابط فردی در زمان تحمل کیفر و پس از آزادی برای توانمند سازی گروه هدف و خانواده آنها تأثیر گذار است.

وی به نقش بی بدیل روحانیون و آموزه‌های دینی در ابعاد مختلف به عنوان هدایتگران گروه هدف در خط مقدم برنامه‌های اصلاحی و تربیتی اشاره کرد و آن را بسیار مهم برشمرد.

کد خبر 5188681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha