۲۷ فروردین ۱۴۰۰، ۱۳:۵۴

در گفت‌وگو با مهر تشریح شد؛

علت افزایش شاخص هوا در شرق اصفهان/ موج بارشی در راه است

علت افزایش شاخص هوا در شرق اصفهان/ موج بارشی در راه است

اصفهان- کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی اصفهان از ورود موج بارشی جدید به استان خبر داد و گفت: رگبارهای بهاری موقت از یکشنبه مناطق غرب و تا حدودی مرکز و جنوب استان را در برمی‌گیرد.

ابراهیم هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: جوی آرام و به نسبت پایدار امروز و فردا در سطح استان حاکم است و وزش باد و گاهی افزایش ابر در اغلب مناطق پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: با گذر امواج ناپایدار بارش‌زا از روی استان رگبارهای موقتی، پراکنده گاهی همراه با رعد و برق از روز یکشنبه بسیاری از مناطق به ویژه نیمه غربی و تا حدودی نواحی مرکزی و جنوبی از جمله شهرستان سمیرم را در بر می‌گیرد اما شدت بارش‌ها بسیار ضعیف است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان درباره علت افزایش شاخص‌های کیفی هوا به ویژه در شرق اصفهان (منطقه سجزی) گفت: گردوخاک‌هایی که بر اثر وزش باد از مناطق شرق استان در هوا منتشر می‌شود سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی شده به طوری که شاخص‌ها در ساعات صبح در وضعیت ناسالم برای گروههای حساس است.

وی ادامه داد: آلودگی‌های صنعتی نیز اثرگذار است اما در این فصل به سبب افزایش دما و وزش باد گرد و خاک پدیده غالب و علت اصلی کاهش کیفیت هوا است.

هنرمند با بیان اینکه دمای هوای استان بین یک تا ۲ درجه سانتی‌گراد در ۲۴ ساعت آینده افزایش می‌یابد، گفت: دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و در خنک‌ترین ساعات صبح فردا به ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی اصفهان اضافه کرد: چوپانان با دمای ۳۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با دمای یک درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان تا فردا پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 5190324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha