۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۸:۳۵

رئیس کل دادگستری استان مرکزی:

دادگستری استان مرکزی پشتیبان و حامی بانکها است

دادگستری استان مرکزی پشتیبان و حامی بانکها است

اراک-رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: دستگاه قضائی پشتیبان و حامی بانکها است ولی با توجه به وضعیت اقتصادی، بانک‌ها با تقسیط مطالبات تولیدکنندگان و اعطای مهلت‌های مناسب، کمک حال تولید باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی، صبح چهارشنبه در دیدار با مدیر امور شعب بانک سپه استان مرکزی اظهار کرد: بانک‌ها در رسیدن به اهداف سیاست‌های کلان اقتصادی کشور و تحقق شعار سال جدید که تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها است، نقش بنیادین و راهبردی دارد.

وی تصریح کرد: نظام بانکی امروز گره گشای بسیاری از معضلات و مشکلات اشخاص حقوقی، حقیقی، شرکت‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی در جامعه است و نمی‌توان این تأثیر گذاری مهم را نادیده گرفت.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: از طرفی با وجود شرایط تحریم اقتصادی، شیوع ویروس منحوس کرونا، تعطیلی بسیاری از کسب و کارهای خرد و کلان و ایجاد بهم خوردگی در نظام عرضه و تقاضا در کشور، بحران‌ها تشدید شده و کارهای اقتصادی مختل شده است.

موسوی عنوان کرد: در شرایط فوق بانک‌ها هستند که باید تا جایی که امکان دارد، حمایت و پشتیبانی خود را از تولید و واحدهای تولیدی و صنعتی، به عنوان یک راهبرد مهم و استراتژیک افزایش داده و با یک تدبیر عالمانه و انقلابی در جنگ اقتصادی، مساعدت‌ها و امهالی مناسب را برای وصول مطالبات از صنایع و تولیدی‌ها اتخاذ کنند.

وی با بیان اینکه دفاع از حقوق عامه و جلوگیری از تضییع بیت المال وظیفه دادگستری است، گفت: دستگاه قضائی پشتیبان و حامی بانک‌ها است ولی همانطور که اشاره شد با توجه به شرایط موجود باید وضعیت خاص اقتصادی تولید کنندگان نیز در نظر گرفته شود و با تقسیط مطالبات آنان و اعطای مهلت‌های مناسب، کمک حالشان باشند.

رئیس کل دادگستری استان در پایان بیان کرد: در بحث مشکلات مؤسسات ادغامی در بانک سپه نیز باید گفت که قانون راهکار را مشخص کرده است و اگر تفاوتی (مطابق گزارش ارائه شده از سوی بانک) در برداشت قضات و کارشناسان در این امر وجود دارد می‌توان با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و کارشناسی، متشکل از نمایندگانی از قضات شعب دادگاه‌ها و نمایندگان حقوقی مؤسسات ادغامی و بانک سپه، ضمن بررسی مشکلات موجود، به راهکارهای مطلوب برای ایجاد یک وحدت رویه کاربردی، برای حل مسائل، دست یافت.

کد خبر 5194423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha