۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۳:۴۱

رئیس ستاد انتخابات خوزستان تأکید کرد؛

لزوم همکاری دستگاه‌های خصوصی و دولتی خوزستان در برگزاری انتخابات

لزوم همکاری دستگاه‌های خصوصی و دولتی خوزستان در برگزاری انتخابات

اهواز- رئیس ستاد انتخابات خوزستان گفت: همه دستگاه‌های خصوصی و دولتی مستقر در شهرستان‌ها موظف هستند که برابر قانون در خصوص انتخابات با فرمانداران همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا نجاتی عصر امروز چهارشنبه در نشست هماهنگی ستاد انتخابات خوزستان بر لزوم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تأکید کرد و گفت: سادات محل افرادی هستند که در دوره‌های گذشته انتخابات، عضو شعبه بودند یا مسئولیتی داشتند که باید این ارتباطات بیشتر شود تا شاهد شرکت حداکثری مردم در انتخابات باشیم.

وی افزود: در برگزاری انتخابات در فرمانداری‌هایی که معاونت‌های خالی دارند و هنوز کسی را معرفی نکرده‌اند، از نیروهای وزارت کشور استفاده می‌کنیم اما این اختیار را نیز به فرمانداران می‌دهیم که معاون ذی‌ربط توسط فرماندار معرفی شود.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان گفت: نگاه استاندار خوزستان و حوزه معاونت سیاسی استانداری خوزستان این است که فرمانداران تقویت شوند؛ فرماندارانی که معاونت سیاسی اجتماعی خالی دارند باید هر چه سریع‌تر از میان نیروهای وزارت کشوری، معاون خود را انتخاب کنند زیرا این معاونان می‌توانند کمکی در برگزاری انتخابات باشند.

نجاتی با تأکید بر لزوم بازدید از شعب و بررسی تجهیزات مورد نیاز، بیان کرد: باید گروهی تشکیل و همه موضوعات بررسی شود و فرمانداران باید با مدیر مخابرات جلسه‌ای داشته باشند و همه نقاطی را که شعب دایر می‌شود، بررسی شوند.

وی گفت: انتظار نداریم اکنون فرمانداری‌ها به صورت کلی مسئله مشکل در مخابرات را گزارش کنند اما باید نقاط شعب را چه در روستا یا در شهر به صورت دقیق بررسی و مشکلات قابل حل شهرستانی را رفع کنند و مشکلات بزرگ‌تر را به استان اعلام کنند.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان عنوان کرد: نمی‌خواهیم شک و شبهه‌ای برای برخی از کاندیداها ایجاد شود؛ بنابراین از نیرویی که از اقوام نزدیک داوطلبی است، در برگزاری انتخابات استفاده نشود بلکه از نیرویی استفاده شود که اقوام درجه یک آنها داوطلب انتخابات نیستند.

وی گفت: با توجه به گرمای هوا و شیوع کرونا ممکن است برخی حاضر نباشند عضو شعب شوند و استقبال زیادی نشود؛ بنابراین همه شرایط برای مقابله با کرونا فراهم می‌شود و جای نگرانی نیست.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان اضافه کرد: گلایه‌هایی نیز بابت حق‌الزحمه بود که در جلسه ویدئوکنفرانسی که با معاون وزیر داشتیم مقرر شد که حق‌الزحمه اعضای شعب سه برابر شود.

نجاتی بیان کرد: باید از هم‌اکنون موضوعات مرتبط با اعضای شعب، امکانات خودرویی، پشتیبانی و موارد دیگر پیگیری شود؛ همچنین بخشداران و فرماندارانی که کارت ملی هوشمند ندارند حتماً برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان ادامه داد: همه دستگاه‌های خصوصی و دولتی مستقر در شهرستان‌ها موظف هستند که برابر قانون در خصوص انتخابات با فرمانداران همکاری کنند؛ بنابراین از فرمانداران انتظار می‌رود که این همکاری را درست و بدون حاشیه انجام دهند تا شک و شبهه‌ای ایجاد نشود.

وی افزود: این شرکت‌ها و ادارات موظف هستند که در تأمین خودرو، نیرو و غذا همکاری کنند و به جز این سه مورد، در مورد مسائل دیگر درخواست همکاری نشود تا سیستم تشکیلات ستاد انتخاب خوزستان، وزارت کشور و استانداری زیر سوال نرود.

نجاتی، بر جدی گرفتن موضوع آموزش مردم تأکید کرد و گفت: ارتباط با خبرگزاری‌ها مورد توجه است و همه فرمانداری‌ها باید پاسخگوی رسانه‌ها باشند و باید در چند روز آینده شور و نشاط انتخابات بالا برود که لازمه این کار این است که همه موضوعات توسط مسئولان پیگیری شود.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان با بیان اینکه انتخابات کار حساسی است، بیان کرد: باید توجه شود که به طور سریع به نامه‌های ستاد انتخابات پاسخ داده شود و کشیک نیز باید به موقع باشد و بر کشیک‌ها نظارت شود.

کد خبر 5205365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha