۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۸:۰۷

معاون استاندار آذربایجان غربی:

وضعیت قرمز کرونایی در آذربایجان غربی به ۳ شهرستان کاهش یافت

وضعیت قرمز کرونایی در آذربایجان غربی به ۳ شهرستان کاهش یافت

ارومیه -معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت، از ۱۷ شهرستان، سه شهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد که پنج مورد کمتر از هفته گذشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی مصطفوی عصر شنبه در گفتگوی خبری در این خصوص افزود: در حال حاضر شهرستان‌های سلماس در شمال و میاندوآب و شاهین‌دژ در جنوب آذربایجان غربی وضعیت قرمز کرونایی دارند.

وی اضافه کرد: ارومیه به همراه شهرهای خوی، چایپاره، ماکو، پلدشت و چالدران در شمال آذربایجان غربی و شهرهای مهاباد، اشنویه، نقده، تکاب، پیرانشهر و بوکان در جنوب استان وضعیت نارنجی کرونای دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: علاوه بر آن، سردشت و شوط به علت بهبود رعایت موارد بهداشتی، به وضعیت زرد بازگشته اند.

مصطفوی با اعلام هشدار جدی نسبت به ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اظهار کرد: استفاده از ماسک و پرهیز از تجمع به ویژه اجتناب از سفرهای غیرضروری در شهرهای زرد، نارنجی و قرمز از جمله مهمترین اقداماتی است که باید رعایت شود.

وی افزود: فرمانداران و مدیران دستگاه‌های مرتبط نیز نسبت به اجرای محدودیت‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا متناسب با وضعیت شهرها از جمله دورکاری ادارات، ترددهای شبانه و فعالیت صنوف اهتمام ویژه داشته باشند.

تاکنون نزدیک بیش از ۱۶۰ هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده و حدود چهار هزار و ۱۰۰ نفر نیز جان خود را بر اثر بیماری کووید ۱۹ از دست داده اند.

مصطفوی از تمامی مردم و مسؤولان خواست تا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری از اجتماعی در قطع زنجیره انتقال بیماری کمک کنند.

وی همچنین با اشاره به نقش رسانه‌ها در مقابله با بیماری کرونا افزود: از رسانه‌های استان نیز درخواست داریم در زمینه نحوه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و راه‌های مقابله با شیوع بیماری کرونا در استان و همچنین رفع ابهامات لازم در خصوص روند واکسیناسیون اطلاع رسانی کنند.

کد خبر 5207266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha