۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۲:۲۲

با ورود دیوان محاسبات؛

۱۴۰ میلیارد تومان از طلب شرکت گاز خراسان شمالی وصول شد

۱۴۰ میلیارد تومان از طلب شرکت گاز خراسان شمالی وصول شد

بجنورد- مدیرکل دیوان محاسبات خراسان شمالی گفت: ۱۴۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از طلب شرکت گاز استان بابت گاز بهای مشترکین با مصرف عمده استان وصول و به خزانه واریز شد.

مهدی زهرابی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با پیگیری و حسابرسی‌های دیوان محاسبات خراسان شمالی، ۱۴۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از طلب شرکت گاز استان بابت گاز بهای مشترکین با مصرف عمده استان وصول و به حساب سازمان هدفمندی یارانه‌ها نزد خزانه داری کل واریز شد.

مدیرکل دیوان محاسبات خراسان شمالی ادامه داد: بر اساس قانون هدفمندی یارانه‌ها و همچنین آئین نامه اجرایی ذیربط، درآمد حاصل از فروش داخلی گاز طبیعی، از جمله منابع درآمدی سازمان هدفمندی یارانه‌ها بوده و باید پس از وصول گاز بها از طریق قبوض مشترکین به حساب سازمان هدفمندی نزد خزانه واریز شود.

وی بیان داشت: عدم وصول منابع پیش بینی شده در قانون بودجه سنواتی برای سازمان هدفمندی یارانه‌ها، تحقق اهداف و برنامه‌ها را به ویژه در استان‌های کم برخوردار با چالش جدی مواجه کرده و این امر عدم تحقق عدالت اجتماعی و نارضایتی عمومی را به دنبال خواهد داشت.

زهرابی در انتها اهداف هدفمندی را بازشمرد و گفت: پرداخت یارانه‌های نقدی و غیر نقدی به خانوارهای مشمول، خرید تضمینی گندم و یارانه نان، کاهش فقر مطلق، بهینه سازی مصرف انرژی و حمایت از تولید و اشتغال بخش کشاورزی و صنعت مهم‌ترین اهداف این فعالیت‌ها است.

کد خبر 5211488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha