۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۰۹

کواکبیان در پاسخ به مهر:

نامزد نهایی اصلاح‌طلبان از طریق نظر سنجی انتخاب می‌شود

نامزد نهایی اصلاح‌طلبان از طریق نظر سنجی انتخاب می‌شود

دبیرکل حزب مردم سالاری گفت: کاندیدای نهایی جبهه اصلاحات را از طریق نظر سنجی انتخاب می‌کنیم.  

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌ سالاری امروز در نشست خبری به تشریح برنامه های خود در انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و گفت: سه مشکل اساسی فراروی ملت ایران قرار گرفته و برای رسیدن به اهداف خود باید آنها را برطرف کنیم. در سند چشم انداز بیست ساله قرار بود کشور اول منطقه و ۱۰ کشور برتر اقتصادی در دنیا باشیم، چند سالی بیشتر باقی نمانده اما با این روند تحقق این سند دور از ذهن است.

وی افزود: اولین مشکل اساسی که در کشور با آن مواجه هستیم، مشکلات ساختاری است. موازی کاری‌ها و برخی گرفتاری هایی در ساختار قانون اساسی ما وجود دارد که باید برطرف شوند؛حزب مردم سالاری برای حل آن طرح «جمهوریت سوم» را ارائه داده است.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: دومین مشکل اساسی، بحران جدی اقتصاد و وضع نامطلوب معیشتی است. امروز هر نامزدی که به عرصه آمده، حتی کسانی که خودشان دست اندکار ایجاد شرایط موجود بوده‌اند، وعده رفع این شرایط را می دهند. حزب مردم‌سالاری برنامه مدونی برای مشکلات اقتصادی در نظر گرفته، ضمن آنکه کارشناسان ما اصلی ترین مشکل اقتصادی را کاهش ارزش پول ملی می‌دانند.

کواکبیان با بیان اینکه نسبت به زمان جنگ، ارزش پول تا پنجاه برابر کاهش داشته است، افزود: کاهش ارزش پول ملی مسئله ای است که باید به آن رسیدگی شود. اگر نگاهی به کشورهای حاشیه خلیج فارس بیندازیم شاهد ثبات ارزش پول خواهیم بود. چرا ما نتوانیم این ثبات را ایجاد کنیم؟!

وی بیان کرد: بخشی از این کاهش ارزش پول ملی، به وضعیت بانک مرکزی و بخشی هم به تحریم ها و ناکارآمدی سیستم برمی‌گردد.

کواکبیان در عین حال اعلام کرد: به یارانه های نقدی با این شیوه که سالانه ۶۰هزار میلیارد تومان به نقدینگی کشور اضافه می‌کند، اعتقاد نداریم از این رو با برنامه‌ریزی، طرح «کارت رفاه ملی» را ارائه کرده‌ایم.

وی افزود: در این کارت حداقل های معیشتی مردم در زمینه های مختلف مثل بهداشت و سلامت، وضع آموزش و سایر مسائل پیش بینی شده است.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری درخصوص برنامه‌های خود در حوزه سیاست خارجی نیز، گفت: معتقد هستم رفع کامل تحریم ها، نسخه شفابخش بسیاری از مشکلات از جمله مشکلات اقتصادی داخلی است.

کواکبیان تاکید کرد: این موضوع در صورتی اتفاق می‌افتد که روابط با جامعه جهانی را به درستی تعریف کنیم و برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم. برقراری ارتباط و مذاکرات با کشورهای مختلف موضوعی است که باید به آن بپردازیم. از سوی دیگر ما به افزایش روابط با ۱۵ کشور همسایه و تداوم مذاکرات با اروپا تاکید داریم.

وی اضافه کرد: فعال شدن ایران در سازمان همکاری‌های اسلامی جهت حمایت از مظلومان فلسطین و سایر مسلمانان از جمله مواردی است که مورد توجه است.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری دفاع از حقوق شهروندان، حاکمیت قانون، پاسخگو بودن دولت، شفاف سازی و فساد زدایی را از مهم ترین مواردی دانست که باید در جهت حل آنها تلاش کرد.

کواکبیان به تشریح برنامه های اقتصادی حزب متبوعش در انتخابات پرداخت و تصریح کرد: کاهش وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی، توسعه سرمایه‌گذاری داخلی و جذب سرمایه خارجی با رفع موانع، ارتباطات اقتصادی بین المللی، توسعه گردشگری، توسعه صادرات غیرنفتی و صنایع زودبازده، توسعه کارآفرینی، ظرفیت سازی برای استان ها و حمایت از رشد تولید ملی از جمله ۱۵ برنامه اقتصادی حزب مردم سالاری است.

کواکبیان تاکید کرد: همچنین به تدوین برنامه های فرهنگی - اجتماعی از جمله پیگیری مطالبات صنفی معلمان، ساماندهی نهادهای فرهنگی، عمومی و دولتی و جلوگیری از موازی کاری و مقابله با محدودیت های فضای مجازی و ساماندهی شبکه ملی اطلاعات پرداخته‌ایم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، مبنی بر ثبت نام جهانگیری و لاریجانی و احتمال حمایت اصلاحات از «علی لاریجانی» در انتخابات، گفت: ما در جبهه اصلاحات سه تصمیم قطعی گرفته ایم که بر آن ایستادگی داریم؛ نخست اینکه کاندیدای منتخب ما قطعا باید از درون جبهه اصلاحات باشد. دوم اینکه ما تلاش می‌کنیم راه های افزایش مشارکت گسترده را فراهم کنیم و تصمیم سوم اینکه: کاندیدای نهایی جبهه اصلاحات را از طریق نظر سنجی انتخاب می کنیم.

دبیرکل حزب مردم سالاری تاکید کرد: حزب مردم سالاری و سایر احزاب اصلاحات بر تصمیم خود پایبند هستند مگر آنکه در آینده از این تصمیم تخطی شود، اما در مجموع تابع تصمیم خرد جمعی خواهیم بود.

کواکبیان با اشاره به اینکه تصمیم نهایی را در انتخابات مردم خواهند گرفت، افزود: باید منتظر نتایج و تصمیمات شورای نگهبان بمانیم؛ همچنین بسیاری از پیام ها در مناظرات منتقل می شود و اثرگذار خواهد بود. ممکن است در مناظرات کسی بگوید جهانگیری نماد دولت فعلی است، پس ممکن است مردم اقبال نکنند؛ بنابراین تا پایان مناظرات نمی‌توان نظر قطعی داد.

وی درباره اینکه رقابت اصلی را بین چه گزینه هایی می بینید؟،گفت: باید تاکید کنم که در انتخاب رئیس جمهور آینده نباید عنصر حضور مردم را فراموش کرد و اگر مردم بالای ۶٠ درصد حضور داشته باشند اصلاح‌طلبان پیروز میدان هستند و تمام معادلات تغییر می کند و اگر مثل مجلس یازدهم مردم زیر ۶٠ درصد حضور داشته باشند جناح مقابل پیروز می شود؛ باید مشارکت بالا در انتخابات شکل بگیرد.

کد خبر 5214788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha