۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۳:۵۱

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان:

«شفافیت» کاندیداهای شورای شهر از فساد و رانت جلوگیری می کند

«شفافیت» کاندیداهای شورای شهر از فساد و رانت جلوگیری می کند

کرمان - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: شفافیت باعث صداقت بیشتر کاندیداها با مردم و جلوگیری از شکل گیری رانت و فساد می‌شود.

غلامحسین حقانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه شفافیت امتیازی برای روراستی با مردم است، اظهار کرد: در سیستم‌های حکومتی هر چقدر که عملکرد شفاف‌تر باشد صداقت مسئولان با مردم هم پررنگ‌تر می‌شود.

وی گفت: شفافیت باعث صداقت بیشتر کاندیداها با مردم و جلوگیری از رانت و فساد می‌شود که امتیاز بزرگی به شمار می‌رود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان ادامه داد: در صورت نبود شفافیت سازمان‌های بازرسی باید فعالیتشان را زیادتر کنند و در نتیجه هزینه‌های نیروی انسانی و بازرسی بالاتر می‌رود.

حجت الاسلام حقانی بیان کرد: سازمان‌های بازرسی معمولاً زمانی می‌توانند جلوی مشکلی را بگیرند که آن خطا و اشتباه رخ داده باشد.

وی با اشاره به اینکه وقوع خطا باعث از دست رفتن نیروی انسانی و اعتماد مردم می‌شود، افزود: خطا زمانی رخ می‌دهد که شفافیت در سیستم نباشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: مردم بیش از شفافیت نیاز به کارآمدی دارند؛ اما قطعاً شفافیت هم بسیار در عملکرد مسئولان و مشارکت مردم در انتخابات تأثیرگذار است.

حجت الاسلام حقانی بیان کرد: وقتی کاندیدایی شعار شفافیت می‌دهد در واقع ادعا می‌کند که «چون کارآمد هستم؛ شفافیت دارم».

وی با اشاره به اینکه شفافیت منجر به کارآمدی می‌شود، گفت: این مساله باعث می‌شود مردم بیشتر تشویق به مشارکت در انتخابات شوند تا فرد کارآمدی را انتخاب کنند که همه کارهایش را با منطق و علم برای مردم بیان می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با استقبال از چالش شفافیت کاندیداهای شورای شهر بیان کرد: زمانی مشارکت مردم در انتخابات کم می‌شود که احساس کنند آن نهاد ذیربط کارایی خودش را از دست داده است.

لازم به ذکر است خبرگزاری مهر با همکاری جنبش ازما «چالش شفافیت کاندیداهای شورای شهر» را راه اندازی کرده است و با اجرای این چالش رأی دهندگان می‌توانند با آگاهی بیشتر نسبت به انتخاب اعضای شورای شهر و روستا اقدام کنند.

کد خبر 5214940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha