۱ خرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۳۹

امام جمعه خرمشهر تأکید کرد؛

ضرورت مهارت آموزی برای پیشرفت کشور و سرمایه‌گذاری

ضرورت مهارت آموزی برای پیشرفت کشور و سرمایه‌گذاری

خرمشهر- امام جمعه خرمشهر گفت: اگر بخواهیم کشور پیشرفت کند باید در رابطه با آموزش حرفه‌ها سرمایه‌گذاری کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدجواد عادل پور عصر امروز شنبه در آئین افتتاح نخستین سالن سنجش برخط فنی و حرفه‌ای خرمشهر، اظهار کرد: نیروی انسانی باعث توسعه کشور می‌شود و آموزش و کسب مهارت نیز باعث عزم نیروی انسانی در مسیر پیشرفت خواهد شد؛ بنابراین انسانی که مهارت نداشته باشد، نمی‌تواند اقدام مثبتی را در این زمینه انجام دهد.

وی افزود: تجربه بشری انسان‌ها در طول تاریخ و تا امروز که به دنیای توسعه یافته رسید، گواه بر این است که اگر کشوری بخواهد پیشرفت کند باید نسبت به آموزش و مهارت‌ها سرمایه‌گذاری کند.

امام جمعه خرمشهر، به نقش مهارت آموزی در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: اگر ایران در جنگ تحمیلی به موفقیت رسیده است، چند عامل دخیل هستند که اولین عامل ایمان، توکل به خدا و نترسیدن از دشمن و تبعیت کامل از فرماندهی کل قوا و در نهایت مسئله مهارت‌ها بود.

حجت الاسلام عادل پور، از شرایط کنونی به عنوان جنگ اقتصادی یاد کرد و گفت: ایران امروز نیز در جنگ اقتصادی است و در این جنگ همچون جنگ نظامی نیاز به آموزش وجود دارد و امروز مانند دوران جنگ تحمیلی آموختن مهارت‌ها اقتصادی یک نیاز اساسی است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

وی افزود: فنی و حرفه‌ای و آموزش مهارت‌ها همان پادگان‌های اقتصادی هستند که می‌توانند کشور را در برخی مواقع از تنگناهای اقتصادی نجات دهند.

امام جمعه خرمشهر خطاب به جامعه بیان کرد: امید است که بتوان جوانان را ملزم کرد که اول مهارت را کسب کنند تا با قدرت پا به بازار کار بگذارند.

کد خبر 5218048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha