۱۴ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۰۳

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان:

دمای دلگان سیستان و بلوچستان به ۵۰ درجه سلسیوس رسید

دمای دلگان سیستان و بلوچستان به ۵۰ درجه سلسیوس رسید

زاهدان- مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بیشینه دمای هوای دلگان در شبانه روز گذشته به ۴۹.۹ درجه سلسیوس رسید و گرمترین شهر کشور شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی هواشناسی سیستان و بلوچستان، محسن حیدری اظهار داشت: همانطور که انتظار می‌رفت در ۲۴ ساعت گذشته نیز روند افزایش دمای هوا در اکثر شهرهای استان ادامه یافت و بیشینه دمای ۱۹ شهر استان بین ۴۰ تا ۵۰ درجه سلسیوس شد.

وی افزود: بیشترین دمای‌های ثبت شده به ترتیب در شهرهای دلگان با دمای ۴۹.۹، ایرانشهر با ۴۷.۵، هامون ۴۷.۳، زابل و هیرمند ۴۷.۱، زهک و قصرقند ۴۶.۴ و بزمان ۴۶.۲ درجه سلسیوس ثبت شده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: دمای هوا در زاهدان نیز به ۴۰.۲ درجه سلسیوس رسید و گرم‌ترین روز این شهر از ابتدای بهار تا کنون را ثبت کرد.

وی تصریح کرد: بر خلاف سایر نقاط سیستان و بلوچستان وضعیت دمایی در سواحل چابهار جور دیگری رقم خورد به طوری که این شهر با دمای ۳۳.۸ درجه سلسیوس، کمترین دمای بیشینه استان را ثبت کرد.

حیدری گفت: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی همچنان گرمای هوا در سطح استان ادامه دارد اما به تدریج در مناطق جنوبی تا دوشنبه به صورت موقت قدری از شدت گرما کاسته می‌شود.

وی بیان کرد: در روزهای آینده نیز احتمال گرمازدگی، خسارت به محصولات کشاورزی و مرغ داری‌ها، افزایش مصرف آب و برق در روزهای آینده وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: توصیه می‌شود برای عبور از موج گرما نسبت به صرفه جویی و مدیریت تأمین آب و برق، تهویه مناسب گلخانه‌ها و مرغداری‌ها و برداشت محصولات رسیده باغی و زراعی اقدام کنند.

کد خبر 5227679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha