۱۹ خرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۱۸

قاضی زاده هاشمی:

اعتبار پروژه‌های نیمه تمام اصفهان قابل تامین است

اعتبار پروژه‌های نیمه تمام اصفهان قابل تامین است

اصفهان- داوطلب ریاست جمهوری در شبکه اصفهان گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اصفهان به ۱۷ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با توجه به منابع مالی فعلی پول زیادی نیست و قابل تأمین است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی بعد از ظهر امروز در برنامه تلویزیونی شبکه اصفهان با بیان اینکه یکی از متمرکزترین استان‌ها در صنعت، اصفهان است، اظهار داشت: ۱۱ درصد صنعت کشور، ۷۰ درصد فولاد کشور و ۶۵ درصد صنایع ریختگی در استان اصفهان است که ۹ هزار واحد صنعتی دارد.

وی افزود: هزار و ۶۹۴ پروژه صنعتی نیمه تمام در اصفهان وجود دارد که در واقع حجم زیادی از منابع مردم و بیت‌المال در زیر خاک است و باید زودتر اتمام پیدا کند که سبب ایجاد ۶۵ هزار شغل شود.

اعتبار اتمام پروژه‌های اصفهان پول زیادی نیست

داوطلب ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: تکمیل این پروژه‌ها به ۱۷ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با توجه به منابع مالی فعلی پول زیاد نیست و قابل تأمین است.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه برخلاف تصور همه که مردم اصفهان در شرایط بهتری هستند، نرخ بیکاری بالایی دارد، گفت: ما برای همه شهرستان‌ها برنامه داریم و طبق آمایش سرزمینی وضعیت شغلی‌ها سنجیده شده و استعدادها، ضعف‌ها و عقب ماندگی‌ها آنها استخراج شده است.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: برای نمونه در شهرستان فلاورجان باید زنجیره کشاورزی کامل و صنایع کشاورزی و منابع طبیعی در کنار آن قرار گیرد و یا شهرستان چادگان که سوئیس ایران است و در کنار سد زاینده رود است خجالت‌آور است که با تانکر آب آشامیدنی اینجا برده می‌شود و ظرفیت گردشگری فوق‌العاده‌ای دارد.

توسعه زنجیره مشاغل خرد در شاهین‌شهر

وی ادامه داد: قطار سریع‌السیر و توسعه زنجیره مشاغل خرد در شاهین‌شهر از جمله مواردی است که باید دنبال شود؛ شهرستان نجف‌آباد و زادگاه شهید حججی که پرورش اسب در آن قابل گسترش است و صنایع دستی خمینی‌شهر شهرت ویژه‌ای دارد و باید توجه کرد.

داوطلب ریاست جمهوری با اشاره به سایر شهرستان‌های استان اصفهان گفت: کاشان قادر به جذب ۵ میلیون گردشگر است که در صورت توجه به خانه‌های تاریخی امکان‌پذیر است و شهرستان برخوار نیز حجم زیادی صنایع دستی دارد، همچنین سمیرم سرزمین هزار چشمه است که محصولات باغی بسیار خوبی دارد و نوع خاصی از بادام در آنجا کشت می‌شود.

اضافه شدن مشکلات نرم‌افزاری

وی افزود: با علم به تک تک شهرستان‌ها نظام کارشناسی ما با تیم جوانان نخبه که در بین آنها اصفهانی‌های زیادی حضور دارند برنامه‌ریزی شده است و به مردم می‌گوئیم که با وجود سختی‌ها و مشکلات جوانان بسیاری پای کار آمده‌اند که از تهدیدها فرصت بسازند و امیدآفرینی کنند.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به کار گیری ظرفیت‌ها و درس گرفتن از اشتباهات، تصریح کرد: کشور ما به لحاظ نرم‌افزاری مشکل دارد و مسئله ما تنها حمل و نقل و مسکن نیست و کلان‌تر است و بدون اصلاح روش کشور و واگذاری مدیریت و اقتصاد به مردم این مسائل قابل حل نیست.

وی با اشاره به این جمله شهید سلیمانی که هر جا میدان را به مردم سپردیم پیروز شدیم، گفت: میدان اقتصادی دست مردم نبوده و دولت‌ها دخالت زیادی دارند و کار را به مردم میدانی داد و نسل نوخاسته‌ای به میدان آمده‌اند که بار اینها را به دوش بکشند و قول می‌دهم که می‌توانیم با کمک جوانان اصفهانی نه تنها اصفهان بلکه منطقه را بسازیم.

مسئله آب تنها با انتقال لوله قابل تأمین نیست

این داوطلب ریاست جمهوری معتقد است که حل مسائل کشور تک‌پایه‌ای نمی‌شود و باید سیستم‌ها تغییر کند و البته به موضوع‌های اضطراری مردم توجه کرد که آب در حال حاضر مسئله است، البته نه اینکه با انتقال لوله آب آن را حل کنیم باید مسئله آب کویر مرکزی و همه مردم را حل کرد زیرا مردم زمانی که به آنها آب نمی‌رسد معترض می‌شوند و در دوره‌ای کمتر از ده ساله قابل حل است.

وی با بیان اینکه برنامه جدی در حوزه مسکن داریم، گفت: ۴۴۶ هزار خانوار در اصفهان مستأجر هستند و ۵۰۰ هزار نفر در ۲ هزار هکتار حاشیه شهر اصفهان داریم و متأسفانه به دلیل شیوه دولت دوازدهم در عدم ثبات قیمت مسکن مشکل در این زمینه مضاعف شده است.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: سه دهک پایین پول گرفته نمی‌شود و طی دو سال خانه می‌دهیم و در مدت ۳۰ ساله قسط خود را به بانک می‌دهند و در پایان سند به نام آنها زده می‌شود. گروه دوم به جای ۲۰ سال ۱۵ سال می‌شود و هرکسی هم بر اساس توان پرداختی که دارد متراژ خانه آن کم و زیاد می‌شود. البته نهادهای حمایتی هم در این راستا کمک می‌کنند.

کد خبر 5231268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • کوروش IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
      0 0
      بزرگترین قطب تبادل و مرورش اسب در استان اصفهانه خمینی شهره بعد گفتن نجف آباد؟؟؟؟
    • سیما IR ۰۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
      0 0
      من فکر میکنم پیروز انتخابات اقای هاشمی است واقای ریسی برای حساس کردن مردم و گرم کردن تنور انتخابات هست وگرنه خودش همه چیز را میداندچون خیلی از کشورهای دنیا قبولش ندارند ضمن احترام به مرد اخلاق و مهربان اقای ریسی که من به شخصه ایشان را قلبی دوست دارم