۲۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۵۷

لیست اصلاح طلبان شورای شهر قزوین منتشر شد

لیست اصلاح طلبان شورای شهر قزوین منتشر شد

قزوین- بعد از مدت‌ها کش و قوس لیست اصلاح‌طلبان برای شورای شهر قزوین در حالی منتشر شد که جمعی از بزرگان اصلاحات در همان ساعات نخستین از آن اعلام برائت کردند.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: با نزدیک شدن به ۲۸ خرداد و انتخابات شورای اسلامی شهر قزوین لیست جریانات سیاسی برای شرکت در انتخابات در حال انتشار است.

بر خلاف اصولگرایان که از مدت‌ها قبل فرایند تهیه لیست خود را به طور علنی و با اطلاع رسانی عمومی آغاز کرده بودند اما تا همین چندی پیش خبری از اردوگاه اصلاح‌طلبان برای انتخابات شورای شهر به گوش نمی‌رسید.

۲۶ اردیبهشت رحیم سرکار سخنگوی جبهه اصلاحات استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از تلاش چندین ماهه برای تهیه لیست شورای شهر خبر داده و گفت: در این دوره انتخابات اصلاح طلبان از چند ماه پیش از انتخابات جلسات خود را فعال کردند و رایزنی خود را با کاندیدهای انتخابات شروع نمودند و برنامه لازم را مدون کردند و منتظر انجام فرایند انتخابات در وزارت کشور شدند.

وی در این گفت‌وگو از دست بسته بودن اصلاح‌طلبان برای ارائه لیست شورای شهر سخن گفت و مدعی شد رد صلاحیت‌های فله‌ای عامل اصلی این اتفاق بوده است.

این فعال سیاسی عنوان کرد: بیم آن می‌رود با این شدت و حدت رد صلاحیت کاندیداهای یک جناح سیاسی، دست آنها برای ارائه لیست و در نهایت حضور فعال در عرصه انتخابات بسته شود و زمینه تک صدایی در شورا از هم اکنون فراهم گردد.

این مصاحبه شاید اولین مصاحبه رسمی جبهه اصلاحات برای انتشار لیست شورای شهر بود؛ اما این پایان ماجرا نبود. ۲۰ خرداد حساب توییتری پایگاه خبری تیتر قزوین از انتشار لیست اصلاح‌طلبان تا ساعتی دیگر خبر داد. در همین روز این پایگاه خبری با انتشار مصاحبه‌ای از یوسف کرمی رئیس جبهه اصلاحات ایران در قزوین مدعی شد لیست اصلاح‌طلبان برای شورای شهر تا پایان امروز منتشر خواهد شد.

اما این لیست منتشر نشد تا اینکه شب گذشته پایگاه خبری تیتر قزوین با انتشار مصاحبه‌ای از عباس جهانبخش رئیس ستاد جبهه اصلاحات ایران در استان قزوین لیست اصلاح‌طلبان را منتشر کرد.

نکته جالب این لیست تعداد کم افراد آن بود. در حالی که شورای شهر قزوین ۹ کرسی دارد در لیست منتشر شده فقط چهره ۶ نفر دیده می‌شود. زهرا علیخانی، فریبا هاشمی، حمید چگینی، حسین انصاری رامندی، علی شعبانی ورکی و سیف الدین کشاورز لیست جبهه اصلاحات ایران استان قزوین را تشکیل می‌دهند.

جهانبخش در این گفتگو مدعی شد: با عنایت آگاهی مردم عزیز از شرایطی که در این دوره از انتخابات بر روند غیرعادلانه تأیید صلاحیت‌ها حاکم بود، جبهه اصلاحات قزوین در تکمیل لیست خود با دشواری‌های فراوانی روبرو بود که نتیجه آن ارائه تنها ۶ کاندیدا برای ۹ کرسی پارلمان شهری است.

جهانبخش در حالی مدعی شد که علت کم بودن نفرات لیست رد صلاحیت‌ها بوده که نام برخی چهره‌های شاخص اصلاحطلب از جمله سید منیره قوامی در لیست دیده نمی‌شد.

اما لحظاتی پس از انتشار این لیست رحیم سرکار سخنگوی جبهه اصلاحات استان قزوین با انتشار پستی در صفحه مجازی خود از این لیست اعلام برائت کرده و گفت: من و خیلی از دوستانم در بستن این لیست نقشی نداشتیم.

وی در این پست ادامه داد: به سهم خود مسئولیت لیست به نام جبهه اصلاحات استان قزوین را نمی‌پذیرم و از نظر من لیستی به نام جبهه اصلاحات استان قزوین و یا حتی شهرستان‌های استان وجود ندارد و از همه کاندیداهای محترمی که در پیش من مصاحبه شدند و فرم پر کردند و از لیست افتادند پوزش می‌خواهم.

سرکار در این پست به صورت تلویحی از افراد اصلاحطلب دیگری که خواهان حضور در لیست بودند نیز سخن گفته بود.

اما این پایان ماجرا نبود. دقایقی بعد سید مهدی قوامی فرزند سید ناصر قوامی از چهره‌های برجسته اصلاحات در استان قزوین نیز با انتشار مطلبی به نقل از پدر عنوان کرد: در قزوین به دلیل عدم وجود کاندیداهای شناخته شده با تفکر اصلاح طلبی و پایبند به معیارهای اصلاحات، به هیچ لیستی نرسیدیم و بنده از هیچ لیستی تحت عنوان لیست اصلاحات حمایت نمی‌کنم.

قوامی در این متن با اعلام حمایت تلویحی از دختر خود او را یک اصلاح طلب واقعی دانست و عنوان کرد او در این انتخابات به صورت مستقل ورود کرده و مردم عملکردش را بررسی کنند.

به نظر می‌رسد آنچه دیشب تا امروز روی داده تنها گوشه‌ای از اختلافات درونی جریان اصلاحات است که وجود داشته اما بروز نکرده است.

حال باید دید از این پس و در گیر و دار انتخابات، اصلاح‌طلبان تلاشی برای وحدت درون جریانی خواهند کرد؟

کد خبر 5233653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha