۳۰ خرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۰۰

استاندار خراسان شمالی مطرح کرد؛

لزوم ارائه طرح‌های ایجاد اشتغال برای زندانیان خراسان شمالی

لزوم ارائه طرح‌های ایجاد اشتغال برای زندانیان خراسان شمالی

بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: طی ۱۰ روز آینده طرح های مربوط برای ایجاد اشتغال زندانیان خراسان شمالی و خانواده‌های آنان آماده و ارائه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی شجاعی ظهر یک شنبه پس از بازدید از زندان مرکزی بجنورد، با تاکید بر اینکه باید عامل تولید جرم را شناخت و از بروز آن جلوگیری کرد، اظهار کرد: زندانیان باید متناسب با بازار کار استان از سوی سازمان فنی و حرفه ای مهارت‌های تخصصی آموزش ببینند تا به عنوان فردی ماهر وارد اجتماع شوند.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه ایجاد اشتغال برای زندانیان تنها به مشغول به کار بودن در محیط زندان نباشد، گفت: افزون بر هزار و ۵۰۰ زندانی در استان وجود دارد که خانواده‌های آنان آمادگی ایجاد جرم را دارند و ما باید با ایجاد اشتغال و افزایش سطح سواد آنان از بروز جرم جلوگیری کنیم.

وی تصریح کرد: در هر شهرستان دارای زندان، تعاونی ویژه خانواده‌های زندانیان با هدف ایجاد اشتغال تشکیل شود.

شجاعی افزود: دفتر امور بانوان و خانواده استانداری با هدف افزایش سطح سواد خانواده‌های زندانیان در خصوص جلوگیری از ترک تحصیل فرزندان این خانواده‌ها ورود جدی داشته باشد و اول مهر ماه سال جاری هیچ ترک تحصیلی را در فرزندان زندانیان شاهد نباشیم.

استاندار خراسان شمالی بیان داشت: توزیع اعتبارات برای اجرای طرح‌های ایجاد اشتغال و افزایش سطح سواد زندانیان باید متناسب با توزیع جغرافیایی خانواده‌های زندانیان باشد و تا ده روز آینده طرح‌های مربوطه جهت اجرا ارائه شود.

کد خبر 5240268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha