۴ تیر ۱۴۰۰، ۱۸:۵۴

«هشدار لازم را دادم»

توضیح ذوالفقارنسب درباره سرمربیگری بستگان عزیزی‌خادم در تیم ملی

توضیح ذوالفقارنسب درباره سرمربیگری بستگان عزیزی‌خادم در تیم ملی

کارشناس فوتبال ایران گفت: از صحبت‌هایم درباره سرمربیگری بستگان رئیس فدراسیون فوتبال در تیم ملی سوء برداشت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بیژن ذوالفقارنسب سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران امروز در گفتگویی به ارزیابی شرایط تیم ملی فوتبال و لزوم تغییر دراگان اسکوچیچ پرداخت. وی در بخشی از این مصاحبه، گفت: «با احترام به همه مربیان ایرانی می گویم اگر قرار است یک مربی ایرانیِ فامیل عزیزی خادم (رئیس فدراسیون فوتبال) سرمربی تیم ملی شود، همین آقای اسکوچیچ می‌تواند بهترین مربی باشد و این کار را نکنند.»

بعد از این اظهارات بود که برای خیلی‌ها سئوال شد فامیل رئیس فدراسیون فوتبال که ممکن است سرمربی تیم ملی شود، چه کسی است.

این در حالی است که ذوالفقارنسب در گفتگو با خبرنگار مهر، تاکید می‌کند از صحبت‌هایش سوء برداشت شده و از این موضوع به عنوان یک مثال استفاده کرده است.

ذوالفقارنسب گفت: باید بگویم در آن برنامه تلویزیونی یک مقدار عجله کردم. به خدا نظرم این نبود که بستگان عزیزی خادم قرار است سرمربی تیم ملی شوند. من از بزرگترین شخص اثرگذار در فوتبال نام بردم و آن را مثال زدم. منظورم این بود که ممکن است یک مربی بسیار خوب باشد ولی چون فامیل رئیس فدراسیون است، جامعه او را قبول نمی‌کند.

توضیح ذوالفقارنسب درباره سرمربیگری بستگان عزیزی‌خادم در تیم ملی
بیژن ذوالفقارنسب

وی افزود: در کل منظورم این بود که انتخاب سرمربی تیم ملی باید از طریق کار کارشناسی انتخاب شود نه اینکه انتخاب شخصی باشد. حتی اگر داریوش مصطفوی رئیس فدراسیون بود، می‌گفتم «فامیل مصطفوی». این را به عنوان یک کلمه صوری به کار بردم!

کارشناس فوتبال ایران در ادامه با تاکید مجدد بر موضعش در نحوه انتخاب سرمربی جدید تیم ملی، یادآور شد: برای انتخاب سرمربی، باید کار را به کاردان و اهل فن بسپارند. همه جای دنیا مرسوم است که کمیته فنی در این موارد تصمیم گیری می‌کند ولی کمیته فنی فوتبال ایران سال‌های سال روی کاغذ کمیته بوده و عملاً نقشی در انتخاب‌ها نداشته است. به این ترتیب هر نتیجه منفی و شکست هم پای رئیس فدراسیون نوشته می‌شود.

ذوالفقارنسب تاکید کرد: من هشدار لازم را به عزیزی خادم دادم تا مسئولیت را گردن کارگروه ویژه و کارشناسان بیاندازد؛ اینکه فوتبال ما به چه مدل مربیان و با چه مدت زمان قرارداد نیاز دارد.

وی در پایان گفت: فدراسیون فوتبال می‌تواند با انتخاب چهار، پنج کارشناس برای انتخاب سرمربی دست به کار شود. بهترین مربیان جهان آرزوی حضور در جام جهانی را دارند. فدراسیون نباید انتخاب سرمربی را به ایجنتها بسپارد.

کد خبر 5243952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حمید صدریان IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      0 0
      بسمه تعالی زنده با د اسکوچیچ بزرگ