۱۴ تیر ۱۴۰۰، ۱:۲۵

بنابر گزارش رسانه های محلی؛

وقوع یک انفجار بزرگ در دریای خزر/فوران آتشفشان علت انفجار بود

وقوع یک انفجار بزرگ در دریای خزر/فوران آتشفشان علت انفجار بود

گزارشها از وقوع یک انفجار بزرگ در دریای خزر در شامگاه یکشنبه خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، در حالی که گزارشها از وقوع انفجاری بزرگ در دریای خزر در روز یکشنبه خبر می‌دهند، برخی گزارشهای اولیه دلیل وقوع این انفجار را به یک سکوی استخراج نفت ساحلی مرتبط دانستند.

اما ساعاتی بعد، شرکت نفت دولتی جمهوری آذربایجان (SOCAR) در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ‌گونه حادثه‌ای مرتبط با این انفجار در سکوهای نفتی در داخل دریا ثبت نشده است.

این در حالی است که وزارت محیط زیست این کشور اعلام کرد که دلیل وقوع این انفجار در دست بررسی است و این گمان وجود دارد که فوران آتشفشان دلیل این انفجار بوده است.

شرکت نفت دولتی آذربایجان (SOCAR) ساعاتی بعد گزارش داد که طبق داده‌های اولیه، حادثه انفجار و آتش سوزی در سکوهای دریایی خزر در اثر یک فوران آتشفشان گلی دریایی رخ داده است.

در بیانیه شرکت نفت دولتی آذربایجان آمده است: «در سیستم عامل‌های دریایی و تاسیسات صنعتی تحت کنترل SOCAR هیچ تصادفی رخ نداده است، کار به روال معمول ادامه دارد. این گمانه وجود دارد که علت انفجار در دریا فوران آتشفشان دریایی در این منطقه باشد» .

پیش از این، یک منبع مطلع به این خبرگزاری اعلام نمود که سکوی استخراج و معدن در بخش آذربایجان دریای خزر در حال آتش سوزی است، این آتش سوزی پس از انفجار رخ داده است.

کد خبر 5250638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علیرضا IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      2 1
      الهی دریای خزر کوفتشان بشود چون این دریا مال ایران بود و بیگانه ها بخشیده شد .چوب خدا صدا ندارد اما انفجار که دارد.
    • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      2 1
      نام دریای کاسپین درست است، نه نام جعلی خزر. خزرها دشمنان باستانی ایرانیان بودن و دستشان به خون سرباز شهید ایرانی آغشته بوده. تمام دنیا نام ایرانی کاسپین رو بکار میبرند اما رسانه های داخلی ایران نام بیگانه خزر را !!! آیندگان این سرزمین درباره نسل کنونی و رسانه های خبری آن و خیانتی که در اینباره کردن