۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۳۲

امام جمعه زنجان:

حرکت جدی در موضوع جوانی جمعیت انجام نگرفته است

حرکت جدی در موضوع جوانی جمعیت انجام نگرفته است

زنجان-امام جمعه زنجان گفت: علی‌رغم تاکیدات مقام معظم رهبری، حرکت جدی و عملی در راستای تحقق موضوع جوانی جمعیت انجام نگرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان با تاکید بر اینکه یکی از مؤلفه‌های مهم قدرت در هر جامعه‌ای، موضوع جمعیت جون است، افزود: متأسفانه علی‌رغم تأکیدات رهبر معظم انقلاب از سال ۹۰ تا به امروز در این زمینه حرکت جدی و عملی انجام نگرفته است.

وی با بیان اینکه جوانی جمعیت تأثیر بسزایی در توسعه جوامع از جنبه‌های مختلف دارد، اظهار کرد: متأسفانه علی‌رغم اینکه همه ما به اهمیت این موضوع واقف هستیم اما نرخ باروری و رشد جمعیت در سال‌های اخیر روند کاهشی داشته است، به طوری که از دهه هشتاد تا به امروز میزان زاد و ولد در کشور کم شده است.

خطیب نماز جمعه زنجان با یادآوری اینکه دو موضوع ازدواج و طلاق در کشور به ترتیب با نرخ کاهشی و افزایشی مواجه است، تصریح کرد: متأسفانه به این آمار باید افزایش میزان سقط جنین در کشور را نیز اضافه کرد که موضوعی بسیار ناخوشایند است.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه تنها راه برخورداری از یک جمعیت فعال و پویا، اهتمام به نیروی انسانی است که این موضوع نیز در قالب اجرای طرح جوانی جمعیت تحقق می‌یابد، خاطرنشان کرد: روند کاهشی ازدواج و در نقطه مقابل، آمار فزاینده طلاق فارغ از بحث جوانی جمعیت، آسیب‌های جدی زیادی به جامعه وارد می‌کند.

امام جمعه زنجان در ادامه ضمن گرامی‌داشت سالروز آزادسازی خرمشهر، از این روز به عنوان یکی از روزهای پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی برشمرد و عنوان کرد: تحقق آزادی خرمشهر در قالب عملیات بیت‌المقدس تداعی‌گر بار معنایی زیادی بود که این بار معنایی امروز باید برای نسل جوان تبیین شود.

وی همچنین با قدردانی از مردم استان به دلیل حضور ارزشمند و آگاهانه پای صندوق دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم، تصریح کرد: با توجه به این حضور، انتظار از نمایندگان منتخب مردم استان در خانه ملت این است که پایبندی به قانون و ولایت‌مداری را به همراه خدمت به مردم در راستای رفع مشکلات آن‌ها در اولویت قرار دهند.

کد خبر 6109039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha