۱۰ مرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۰۴

حجت‌الاسلام قمی:

امیدواریم ظلم و اجحاف به هیئات مذهبی جبران شود

امیدواریم ظلم و اجحاف به هیئات مذهبی جبران شود

کرج - رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: امیدواریم با روی کار آمدن دولت جدید و تغییر در ستاد ملی کرونا قدری از ظلمی و اجحافی که به مساجد و هیئات مذهبی شد، جبران شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد قمی شامگاه یکشنبه در نشست با علما و خطبای استان البرز که در اردوگاه شهید باهنر کرج برگزار شد، اظهار کرد: اهل علم و روحانیت معزز همواره پرچم‌دار و طلایه‌دار تعظیم شعائر بوده و هستند.

وی با بیان اینکه در ایام پیش رو کاری سخت در پیش داریم، تصریح کرد: باید تمامی توان خود را به کار گیریم تا بتوانیم شعائر محرم و صفر را تعظیم کنیم و این اقدام در حداقلی‌ترین کار با فضاسازی و سیاه‌پوش کردن شهر صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با انتقاد از رویه ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: اگرچه با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری به مصوبات این ستاد عمل می‌کنیم اما نقد و مباحث علمی را با آنها ادامه خواهیم داد تا جلوی تعطیلی مساجد و هیئات را بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با روی کار آمدن دولت جدید و تغییر در ستاد ملی کرونا قدری از ظلمی و اجحافی که به مساجد و هیئات مذهبی شد، جبران شود.

قمی با بیان اینکه اینگونه یاد گرفته‌ایم که از تعظیم شعائر کوتاه نیاییم، گفت: طلبه‌ای که در مکعب امام راحل پرورش یافته اینگونه است.

شهر باید وقار یک تکه مشکی‌پوش بودن را تجربه بکند

وی اظهار کرد: از جلوه‌های اولیه تعظیم شعائر حسینی می‌توان به فضاسازی صورتی و بصری اشاره کرد به صورتی که شهر وقار یک تکه مشکی‌پوش بودن را تجربه بکند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه مردم در تعظیم شعائر اسلامی غیرت دارند اما این امر باید پررنگ‌تر از گذشته شود، تصریح کرد: در سال گذشته حدود ۶۰ درصد هیئات‌های مذهبی اصلاً برنامه برگزار نکردند این امر حتماً باید اصلاح شود.

وی بیان کرد: وقتی ایستگاه صلواتی و موکبی در خیابان برپا نیست، سیاهی هم نبوده و روضه‌ای هم پخش نمی‌شود و وقتی دسته عزاداری در خیابان نباشد حال و هوای آن شهر حسینی نخواهد بود.

علما و خطبا باید پیشقراول و پرچم‌دار فضاسازی صوتی و بصری شهرها باشند

قمی با بیان اینکه علما و خطبا باید پیشقراول و پرچم‌دار فضاسازی صوتی و بصری این شهر باشند، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم یکی از محافلی را که سال گذشته تعطیل شد احیا کنیم نباید از آن بگذریم و باید این اقدام را انجام دهیم.

وی با اشاره به تأثیرگذاری البرز در مسائل کشور متذکر شد: این استان دیده می‌شود و بر دیگر استان‌ها تأثیر می‌گذارید، بنابراین از شما می‌خواهیم تا در احیا و تعظیم شعائر حسینی برجسته‌تر و منظم‌تر از هر زمان دیگری در دهه اول محرم جلوه‌گر باشید و نقش‌آفرینی کنید.

هیئتی‌ها به کمک دولت بیایند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه باید انتظارات و توقع خود از دولت آیت‌الله رئیسی را کم کنیم، متذکر شد: تمامی هیئتی‌ها باید به عنوان به وظیفه به کمک دولت بروند و از توان این محافل برای حل مشکلات کشور بهره ببرند.

کد خبر 5270586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha