۳۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۵۸

ذاکر در مخالفت با وزیر پیشنهادی امور خارجه:

عملکرد «امیرعبداللهیان» در دیپلماسی با همسایگان مثبت نیست

عملکرد «امیرعبداللهیان» در دیپلماسی با همسایگان مثبت نیست

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: امیرعبداللهیان نتوانسته است روابط گروه‌های دوستی مجلس در دوره مسئولیت خود را با کشورهای همسایه تقویت کند.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه نوبت عصر روز یکشنبه ۳۱ مرداد و در جریان بررسی رأی اعتماد سید سلمان ذاکر نماینده ارومیه در مخالفت با وزیر پیشنهادی امورخارجه، گفت: ماده ۱۰۵ قانون برنامه، دیپلماسی اقتصادی، جذب سرمایه گذاری خارجی و تلاش برای حضور بخش غیر دولتی در کشورهای همسایه را از وظایف وزارت امور خارجه اعلام می کند.

وی خطاب به امیرعبدالهیان،  اظهار داشت: در زمان معاونت خاورمیانه وزارت امور خارجه، معاونت ویژه وزیر خارجه در عراق و دستیاری رئیس مجلس در امور بین الملل چه اقداماتی در این زمینه انجام داده اید؟ در راستای تقویت دیپلماسی اقتصادی چه کردید؟

نماینده مردم ارومیه در مجلس اظهار داشت: اگر در طول این چند سال خوب عمل کرده بودید، غالب مناطق مرزنشین ماهیت توسعه یافتگی پیدا می‌کردند. شما نتوانستید روابط گروه‌های دوستی با کشورهای همسایه را تقویت کنید.

ذاکر افزود: امیرعبدالهیان به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تعهد شفاهی داده است که دیپلماسی اقتصادی و دفاعی را تقویت می کند. سوال اینجاست تا امروز در این زمینه چه اقداماتی انجام داده است.

وی تأکید کرد: شهرهای مرزی ماهیت توسعه نیافتگی دارند. باید گروه های دوستی نمایندگان با کشورهای همسایه را تقویت می کردیم تا دیپلماسی اقتصادی در مرزها راه بیفتد. راه علاج مشکلات اقتصادی، دیپلماسی اقتصادی است.

کد خبر 5286566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha