۳۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۲۲

علیزاده در موافقت با وزیر پیشنهادی امور خارجه:

«امیرعبداللهیان» قائل به دوگانه میدان و دیپلماسی نیست

«امیرعبداللهیان» قائل به دوگانه میدان و دیپلماسی نیست

نماینده مردم مراغه با بیان اینکه برخی به امیرعبداللهیان لقب حاج قاسم دیپلماسی را داده‌اند، گفت: او قائل به دوگانه میدان و دیپلماسی نیست و همواره میدان را پشتوانه دیپلماسی دیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی علیزاده در جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی امور خارجه، گفت: برنامه وزیر پیشنهادی وزیر امور خارجه از انسجام زیادی برخوردار است. یکی از گره‌های سیاست خارجی ایران ارتباط با کشورهای منطقه و به ویژه کشورهای عربی است که امیرعبدالهیان می‌تواند در این زمینه نقش خود را به خوبی ایفا کند و وی مسلط به زبان عربی است.

وی تصریح کرد: اخیراً کلیپی در فضای مجازی در مکالمه انگلیسی امیرعبدالهیان پخش شده بود که این کلیپ تقطیع شده و مربوط به گذشته است و الان با قصد و نیت خاصی پخش شده است. امیرعبدالهیان بسیاری از برنامه‌های کاری خود را در مجلس به زبان انگلیسی ارائه کرد.

نماینده مردم مراغه در مجلس اظهار داشت: متأسفانه در سالهای گذشته ارتباط ایران با کشورهای منطقه و عربی مورد غفلت راهبردی قرار گرفته بود که انتظار می‌رود به سرعت ارتباط خود با کشورهای منطقه و عربی را تقویت کنیم و امیرعبدالهیان کارنامه خوبی در این زمینه و به ویژه پیوند دادن جبهه مقاومت در منطقه دارد. بسیاری از رسانه‌های منطقه به امیرعبدالهیان لقب حاج قاسم سلیمانی دیپلماسی داده‌اند.

علیزاده گفت: کشورهای غربی باید بدانند که ما نمی‌توانیم تا سال‌ها به انتظار نتیجه مذاکرات بمانیم و وزیر پیشنهادی امور خارجه متعهد شد که دربرنامه های خود مسئله مذاکره با غرب و برجام را تعیین تکلیف کند و اقتصاد کشور معطل مذاکرات نشود.

وی گفت: امیرعبدالهیان ثابت کرده است که قائل به دوگانه میدان و دیپلماسی نیست و همواره میدان را پشتوانه دیپلماسی دیده است و با حضور وی وزارت امور خارجه، چابک تر می‌شود.

کد خبر 5286179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha