۳۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۳۰

عمویی در موافقت با وزیر پیشنهادی امور خارجه:

تحول ساختاری در وزارت خارجه جزو برنامه‌های «امیرعبداللهیان» است

تحول ساختاری در وزارت خارجه جزو برنامه‌های «امیرعبداللهیان» است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت خارجه در دوره پیش رو به تحول نیاز دارد، گفت: در برنامه امیرعبداللهیان بر ضرورت تحول ساختاری در وزارت خارجه تاکید شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل عمویی در جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی امور خارجه، گفت: ما در دوره پیش رو در مقطع بسیار حساسی در عرصه سیاست خارجی کشور قرار می‌گیریم و در ۴ سال آینده تحولات بین المللی از شرق و غرب، ایران را به یکی از موضوعات بین المللی تبدیل می‌کند.

وی تصریح کرد: مذاکرات بین المللی بین ایران و کشورهای مختلف، پیگیری سند همکاری بین ایران و چین، پیگیری گفتگوهای راهبردی بین ایران و روسیه، عضویت ایران در سازمانهای همکاری‌های شانگهای و آینده توافق اتمی و پیگیری مذاکرات وین از جمله مسائل مهمی است که در مقابل ما قرار دار د و همه این مسائل نشان می‌دهد که انتخاب وزیر امور خارجه در این شرایط بسیار مهم است.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: در این شرایط داشتن یک سیاست خارجی هوشمند و کارآمد ضروری است که البته این مسئله مستلزم برنامه منسجم، ساختار هماهنگ و یک مدیریت انسانی است تا بتواند به خوبی این امور را پیگیری کند.

عمویی با اشاره به اینکه دیپلماسی اقتصادی و توازن بخشی در ارتباط با کشورهای خارجی جزو برنامه‌های دولت سیزدهم است، گفت: وزارت خارجه در دوره پیش رو نیاز به تحول دارد و باید وزارت خارجه از وزارت برجام به وزارت سیاست خارجی ایران تبدیل شود و کسی باید در این مسند بنشیند که بتواند رویکرد نوین سیاست خارجی ایران را دنبال کند.

عمویی اظهار داشت: امیرعبداللهیان این ویژگی‌ها را دارد و تجربیات وی بسیار ذی قیمت است و رای بالایی مجلس به امیرعبداللهیان پشتوانه محکمی برای کشور در عرصه مذاکرات بین المللی است.

کد خبر 5286587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha