۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۰۸

شریعتی در موافقت با وزیر پیشنهادی ارشاد:

وزیر پیشنهادی ارشاد اشراف بر حوزه فرهنگ دارد/ او برنامه محور است

وزیر پیشنهادی ارشاد اشراف بر حوزه فرهنگ دارد/ او برنامه محور است

نماینده مردم زرند در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی ارشاد به دلیل تحصیل در رشته‌های مرتبط با حوزه فرهنگ، روی موضوعات این حوزه و همچنین مباحث شرعی و دینی کاملاً اشراف دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، عفت شریعتی در جلسه علنی عصر امروز (سه‌شنبه ۲ شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی و در موافقت با گزینه پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،گفت: انقلاب ما، انقلاب فرهنگی است و باید فرهنگ اسلام راستین را در جهان اسلام گسترش داد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نقشی تعیین‌کننده در تمدن نوین جهان اسلام خواهد داشت و با فرهنگ اسلامی می‌توان همه موانع را پشت سر گذاشت.

وی افزود: وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال تعیین تکلیف وضعیت مدیریتی بخش فرهنگی کشور است و این مسئله نشان دهنده آن است که وی یکی از مشکلات اساسی دستگاه‌های فرهنگی مبنی بر تعدد مراکز تصمیم‌گیر در این حوزه را احصاء کرده و برنامه‌هایی برای رفع این مشکل دارد.

نماینده مردم زرند در مجلس تصریح کرد: اسماعیلی چهره‌ای محبوب در میان جوانان انقلابی و خوشنام در میان رسانه‌های مکتوب و تصویری است.

شریعتی با اشاره به اینکه ارتقاء جایگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی هم از جمله برنامه‌های وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: اسماعیلی به دلیل تحصیل در رشته‌های مرتبط با حوزه فرهنگ، روی موضوعات این حوزه و همچنین مباحث شرعی و دینی کاملاً اشراف دارد و قطعاً می‌تواند عملکرد قابل قبولی در این عرصه از خود به جای بگذارد.

وی ادامه داد: وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه جدی در حوزه اقتصاد فرهنگ دارد که یکی از آنها، خودکفایی در حوزه لوازم و ابزارآلات فرهنگی است.

شریعتی خطاب به وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: درخواست ما این است که اقداماتی انجام شود تا فرهنگ و مشاغل فرهنگی از اقتدار لازم در کشور برخوردار شوند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید فضای معرفتی جامعه را تقویت کند.

کد خبر 5288387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha