بنت خطاب به بلینکن:

اسرائیل هیچ متحدی قابل اعتمادتر از آمریکا نخواهد داشت

اسرائیل هیچ متحدی قابل اعتمادتر از آمریکا نخواهد داشت

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جریان سفر به واشنگنتن با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جریان سفر به واشنگتن با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا دیدار کرد.

گفته شده نخست وزیر رژیم صهیونستی در این دیدار بر بهبود روابط تل آویو و واشنگتن تاکید کرده و گفته است: اسرائیل هیچ متحدی قابل اعتمادتر از آمریکا نخواهد داشت.

در این دیدار همچنین وزیرخارجه آمریکا به نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: ما و شما نگران ایران و برنامه هسته‌ای آن هستیم و همچنین روابط با فلسطینی‌ها نیز برای همه ما بسیار مهم است.

نکته قابل توجه در این دیدار نیز آنجا بوده است که وزیرخارجه آمریکا خطاب به نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید می‌کند که نمی‌خواهم در سیاست‌های شما دخالت کنم و بلافاصله نیز نخست وزیر رژیم صهیونیستی به بلینکن پاسخ می‌دهد و می‌گوید: نه خواهش می‌کنم دخالت کنید، دخالت شما می‌تواند کمک کننده به ما باشد.

چند ساعت پیش از این دیدار نیز «نفتالی بنت» با رئیس لابی صهیونیستی «آیپک» در آمریکا دیدار و گفتگو کرده بود.

پیشتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی انجام سفر خود به آمریکا را با هدف رایزنی‌های ضدایرانی با رهبران کاخ سفید عنوان کرده بود.

قرار است در این سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی با رئیس جمهور آمریکا نیز دیدار کند و سفر بنت و دیدارش با بایدن اولین دیدار مستقیم دوطرف بعد از به قدرت رسیدن بنت در ماه ژوئن گذشته است. آنها تاکنون فقط تلفنی یا از طریق ویدئو کنفرانس با یکدیگر گفت وگو کرده اند.

بنت به عنوان سومین مقام در منطقه خاورمیانه بعد از «عبدالله دوم» شاه اردن و «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق است که با بایدن دیدار می‌کند.

بایدن پیشتر در جریان دیدار با «روون ریولین» رئیس سابق رژیم اسرائیل قصد خود برای دعوت از بنت به کاخ سفید ابراز داشت تا از این طریق دولت آمریکا به دیدگاه‌ها و مواضع کابینه جدید این رژیم گوش فرا داده و راههای همکاری در شماری از مسائل را بررسی کند.

کد خبر 5289590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
      0 0
      امریکا هم تکلیفش در افغانستان مشخص شد در یک کلام زرشک