۱۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۱۲

رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین:

ستاد مرکزی اربعین محدودیتی برای اعزام زائران کربلا ندارد

ستاد مرکزی اربعین محدودیتی برای اعزام زائران کربلا ندارد

رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین با تأکید بر اینکه رعایت نکات و شیوه‌نامه‌های بهداشتی از ملزومات برنامه‌های امسال است، گفت: امیدواریم همدلی مردم ایران و عراق موانع را رفع کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین در نشست هماهنگی مدیران موکب‌های اربعین با اشاره به آخرین تصمیمات برای مراسم راهپیمایی اربعین ۱۴۰۰ گفت: ستاد مرکزی محدودیتی برای اعزام زائران اربعین ندارد و منتظر اعلام نظر از سوی دولت و نخست‌وزیر عراقیم.

وی در این نشست که به همت کمیته مراسم ستاد فرهنگی اربعین برگزار شد با تأکید بر اینکه رعایت نکات و شیوه‌نامه‌های بهداشتی از ملزومات برنامه‌های سال جاری است افزود: امیدواریم همدلی مردم ایران و عراق همه موانع را رفع کند.

حجت‌الاسلام احمدی تأکید کرد: مدیران موکب‌ها باید به نوعی برنامه‌ریزی کنند که هر موکب، به یک قرارگاه فرهنگی تبدیل شود.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین، برگزاری محافل قرآنی در موکب‌ها را از برنامه‌های دیگر این کمیته برشمرد و افزود: مقرر شده تا در صورت فراهم شدن شرایط، امسال ۱۱۰ مربی قرآن و ۳۰ قاری برجسته کشوری به مراسم اربعین اعزام شوند و موکب‌ها مساعدت کنند و برنامه‌های قرائت قرآن، قرائت زیارت‌نامه و ... را در کنار سایر برنامه‌های خود داشته باشند.

حجت‌الاسلام احمدی، ماندگار بودن ارتباط مردم ایران با مردم مهمان‌نواز عراق و ایجاد مودت و تعامل بین دو ملت را از وظایف موکب‌داران برشمرد و افزود: شعار «الحسین سفینه‌النجاه» به‌عنوان شعار اربعین سال جاری اعلام شده است.

وی افزود سه اصل احترام به حاکمیت و قوانین عراق، تقویت مرجعیت دینی و تکریم مردم عراق به‌عنوان میزبانان اصلی از اصول اساسی مراسم اربعین است.

کد خبر 5294601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      0 6
      آره بفرستید و مریضی و کرونا و بدبختی وارد کنید !! شما که استاد اینکارا هستید هرسال
      • یا زهرا IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
        3 0
        حالا که مریضی و کرونا دو سال، بیشتر از ترکیه و آنتالیا و دبی و شمال و کیش و میافرت ها و خوش، گذرونی هایطبعضی از ایرانی ها هست نه از مسافرت کربلا انشاءالله از کوری چشم شما هم درست بشه این زیارت
      • رها IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
        2 0
        آره فقط اربعین و کربلا کرونا میاره، ترکیه ک این دو سال کرور کرور ایرانی میرفت خوشگذرانی همیشه هم وضعیت کشورش قرمز بود مشکلی نداشت. خسته نشدید از جنگ با مقدسات؟ چشماتونو وا کنید ببینید ن پارسال اربعین و ن امسال عاشورا عراق آمارش با اون همه ازدحام بالا نرفت.ما به معجزه امام حسین اعتقاد داریم.
      • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
        0 0
        اللَّهُمَّ الْعَنْ أَوَّلَ ظَالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تَابِعٍ لَهُ عَلَی ذَلِکَ
    • م IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      0 6
      خجالت بکشید امام حسین هم با این شرایط راضی نیست.
    • حمید IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      0 5
      ابته محدودیت ندارید .ولی به خاطر منافع خود باعث مرگ مردم می شوید مگه تعداد تلفات را نمی بینید .
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
      1 0
      بیزحمت به نگاه به آمار عراق بنداز شدید ترین رصد رو بعد از اون اجتماع اربعین سال پیش و عاشورای امسال داشتن تا ببینند چقدر بیماری افزایش پیدا می‌کنه تو رو خدا برید آمار رو نگاه کنید چیزی جز معجزه نیست ولی این دلیل بر این نمیشه که مردم به وظیفه خود که رعایت پرتکل های بهداشتی هست رو رعایت نکنند .
    • حسین IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      1 0
      چطور به کشورهای دیگر می شود رفت امار مسافران کشور ترکیه راببینید مغزتان هنگ میکند به کوری چشم همه دشمنان انشاالله راه هموار خواهد شد