۱۴ مهر ۱۳۹۸، ۱۰:۴۰

در نشست خبری عنوان شد؛

۵۰۰ محفل قرآنی در ایام اربعین، میزبان قاریان و گروه های تواشیح

۵۰۰ محفل قرآنی در ایام اربعین، میزبان قاریان و گروه های تواشیح

حسن محمدی، مسئول کارگروه قرآنی اربعین در خصوص برنامه های جاری در موسم اربعین گفت: بالغ بر ۵۰۰ محفل را در موسم اربعین برگزار خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری تشریح فعالیتهای قرآنی اربعین حسینی ۹۸ از سوی کارگروه فعالیتهای قرآنی کمیته فرهنگی آموزشی اربعین با حضور حجت الاسلام حمید احمدی رییس کمیته فرهنگی آموزشی اربعین و حسن محمدی مسئول کارگروه فعالیتهای قرآنی کمیته فرهنگی آموزشی اربعین، عصر دیروز شنبه ۱۳ مهر ماه در محل اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور برگزار شد.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه برنامه های متعدد فرهنگی در موسم اربعین حسینی طراحی شده است، گفت: بر اساس مخاطبان نوع فعالیتهای فرهنگی متفاوت خواهد بود و برنامه های متعددی درهمین زمینه اجرا خواهد شد. از سوی دیگر تمام فعالیتها باید در چارچوب قوانین دولت عراق بوده و احترام به حاکمیت عراق و تکریم مردم عراق به عنوان میزان اربعین بسیار ضروری و لازم است و باید سنت های آنان محترم شمرده شود.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های کمیته فرهنگی آموزشی اربعین کاهش و مدیریت انتظارات زائر است.  در اکثریت ذهن ها سفر اربعین سفری رایگان است در حالی که این چنین نیست و عدم رایگانی نارضایتی را به ارمغان می آورد. موارد زیادی بوده است که افرادی با مراجعه به بعثه مقام معظم رهبری، ستاد اربعین و یا کنسول گری ایران در عراق درخواست کمک برای بازگشت از این کشور را داشته اند.

احمدی تأکید کرد: باید هشیار باشیم  که با وجود ذهنیت های خاص و متفاوتی که در عراق وجود دارد بتوانیم هوشمندانه عمل کنیم. «حب الحسین یجمعنا» حدیث نیست، بلکه شعاری است که با بر اساس حساسیت منطقه و هوشمندی طرف عراقی انتخاب شده است.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) محور فضائل است، افزود: اربعین تجلی گاه تجمعی فراملی و فرادینی و فراقومی است که  در این موسم بیش از صد موسسه هماهنگی و هم افزایی انجام شده است.

رییس کمیته فرهنگی آموزشی اربعین تأکید کرد: اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور از سال ۹۵ با رایزنی و هماهنگی با کمیته فرهنگی آموزشی اربعین فعالیتهای قرآنی را برعهده گرفت. علاوه بر آن نیز کاروان های قرآنی از استانها عازم اربعین حسینی می شوند.

احمدی اضافه کرد: بسیاری از موکب داران قاریان را هماهنگ کرده از این رو پس از پایان مراسم اربعین از برترین موکب داران عراقی تجلیل خواهیم کرد. در این تجلیل به آنان هدایای فرهنگی ای اهدا می شود که در آن قرآن کریم چاپ جمهوری اسلامی ایران است. این امر باعث رفع شبهات و تبلیغات گسترده خواهد بود.

وی در خصوص تحرکات اخیر در عراق گفت: ما اجازه دخالت در مسائل داخلی عراق را نداریم، اما حفظ اربعین برای مردم عراق باید بسیار مهم است و تضعیف و تخریب این مسأله به ضرر مردم عراق خواهد بود.

۵۰۰ محفل قرآنی در ایام اربعین میزبان قاریان و گروه های تواشیح

در ادامه حسن محمدی، مسئول کارگروه قرآنی اربعین در خصوص برنامه های جاری در موسم اربعین گفت: امسال کاروانی ۳۰ نفره در بالغ بر سی موکب با همکاری کمیته مراسمات اجرای محافل را بر عهده خواهند داشت.

وی ادامه داد: امسال ۲۰۰ نفر ثبت نام کردند که از میان آنها قاریان برجسته و ممتازی برای همراهی و  اجرای برنامه انتخاب شدند.

محمدی افزود: بالغ بر ۵۰۰ محفل را در موسم اربعین برگزار خواهیم کرد و سه موکب موسسات قرآنی را به عنوان محل استقرار قرار داده ایم. همچنین برنامه های فردی نیز همچون تجهیز مواکب و اهدای مصحف قرآن کریم با همکاری مرکز طبع و نشر قرآن کریم و سازمان اوقاف و امور خیریه از دیگر برنامه های امسال است.

مسئول کارگروه فعالیت های قرآنی اربعین نیز گفت: چند محفل قرآنی که به صورت مشترک با کشور عراق می باشد از شبکه قرآن و معارف اسلامی پخش خواهد شد.همچنین طبق رایزنی های انجام شده بعد از موسم اربعین نیز برنامه های خود را با برپایی دوره های آموزشی ادامه خواهیم داد.

کد خبر 4737801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha