۱۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۰۳

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

سیستانیان نخستین خونخواهان سیدالشهدا/ لزوم تعظیم شعائر عاشورایی

سیستانیان نخستین خونخواهان سیدالشهدا/ لزوم تعظیم شعائر عاشورایی

زابل - رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه سیستانیان نخستین خونخواهان امام حسین (ع) بودند، گفت: هویت مردم سیستان باید در عالم جلوه‌گر شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد قمی پیش از ظهر امروز در اجتماع مردمی پاسداشت اولین قیام مردم سیستان به خونخواهی امام حسین (ع) که در میدان امام‌حسین (ع) زابل با حضور پرشکوه مردم برگزار شد، اظهار داشت: نخستین قیامی که پس از حادثه عاشورا برای خون‌خواهی امام حسین (ع) به وقوع پیوست، قیام مردم سیستان بر ضد حاکمان اموی بود.

وی با اشاره به اینکه نکات افتخار برانگیز و شور انگیزی در قیام مردم سیستان به خونخواهی امام حسین (ع) است که به تک تک آن نکات باید بالید، افزود: مردم ولایتمدار سیستان به خودشان اجازه ندادند با این موضوع کنار بیایند و با خروش خود به خونخواهی امام حسین (ع) قیام کردند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه اساساً تاکید معارف دینی ما و حیات بخشی قرآن تاکیداتش به قیام است، ادامه داد: امت‌هایی که قیام می‌کنند گره‌های بزرگ را باز می‌کنند و آفرین بر مردم سیستان که زودتر از بقیه به خونخواهی امام حسین (ع) قیام کردند.

وی با تاکید بر اینکه مردم ولایتمدار سیستان شایسته تحسین هستند، گفت: باید به فرهنگ و مردم سیستان افتخار کرد زیرا با یک قیام کاملاً مردمی در مقابل زور و قدرت بزرگ آن زمان مقابله و استقامت کردند و تا آخرین قطره خون خود ایستادگی کردند برای آنچه آن را حق می‌یافتند.

حجت الاسلام قمی تصریح کرد: پس از مصیبت بزرگ کربلا خیلی‌ها عزادار و غصه دار شدند اما همه اهل قیام کردن، هزینه دادن و مبارزه کردن نبودند و این غیرت افزون‌تر مردم سیستان بود که به جوش آمد.

مردم سیستان ترجمان جمله «ما ملت امام حسینیم» در طول تاریخ بوده‌اند

وی با تاکید بر اینکه باید فرهیختگی، شجاعت و فرهنگ مردم سیستان را به رخ عالمیان کشید، بیان کرد: شجاعت بیشتری که در مردم این منطقه دیده می‌شود، تحسین همگان را باید بر بیانگیزد و ان‌شاءالله این همایش‌ها سال به سال پر رونق تر و پر شورتر برگزار شود

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: حق طلبی، عدالت خواهی، زیر بار ظلم نرفتن و محبت مردم سیستان به نقطه کانونی خوبی‌ها یعنی اهل بیت و حضرت سیدالشهدا (ع) در طول تاریخ اثبات شده و مردم این دیدار همواره دلداده حق بودند و پای حق ایستاده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه مردم سیستان ترجمان جمله «ما ملت امام حسینیم» در طول تاریخ بوده‌اند، ادامه داد: این محبت به یک شجره طیبه تبدیل شده و همچنان در نسل‌های مردم سیستان در حال رشد و ادامه است.

حجت‌الاسلام قمی با تاکید بر اینکه ما نسل به نسل در پناه امام حسینیم و این کودکان از نسل همان خون خواهان هستند، تصریح کرد: واقعه ۱۹ بهمن سال ۱۳۳۰ هم نشانه دیگری از پای حق ایستادن مردم سیستان در جریان انقلاب اسلامی ایران است.

وی با تاکید بر اینکه مردم سیستان همواره برای پای حق ایستادن هزینه داده‌اند، اظهار کرد: هم اقامه عزا و هم تعظیم شعائر درباره قیام حضرت سید الشهدا (ع) باید مدنظر باشد و هم پیام اصلی شهدا که پای حق ایستادن است باید ترویج شود.

کد خبر 5295669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      1 0
      احسنت به رئیس سازمان تبلیغات که به این زیبایی از تاریخ با شکوه مردم سیستن یاد کردند