۱۴ شهریور ۱۴۰۰، ۸:۴۵

استاندار سیستان و بلوچستان:

تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس سیستان و بلوچستان اندیشیده شود

تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس سیستان و بلوچستان اندیشیده شود

زاهدان- استاندار سیستان وبلوچستان با اشاره به اینکه باید تمهیدات لازم برای بازگشایی تدریجی مدارس استان اندیشیده شود، گفت: دستگاه‌های متولی آمادگی لازم را در این زمینه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، احمدعلی موهبتی در نشست ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا با بیان اینکه هرگونه تجمع در هر نقطه و به ویژه فضاهای بسته بحران ایجاد می‌کند، اظهار داشت: وجود حتی یک نفر فوتی هم در آمار روزانه کرونا در سیستان و بلوچستان زیاد و آزاردهنده است بنابراین؛ بایستی علما، نخبگان، روحانیون و صاحبان قلم، تریبون و اندیشه نسبت به آگاه‌سازی مردم در راستای دوری از تجمعات و مراجعه زودهنگام به مراکز درمانی در صورت مشاهده علائم اولیه این بیماری تلاش کنند.

وی افزود: آگاهی بخشی عمومی و بالا بردن درک مردم در زمینه رعایت پروتکل‌ها و اعتماد به سیستم بهداشتی و درمانی، امری بسیار ضروری است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به تجربه موفق برخی استان‌ها در کاهش روند مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا گفت: شناسایی و بیماریابی اولیه هم تلفات جانی و هم هزینه‌های درمانی را به مقدار قابل توجهی کاهش می‌دهد.

وی بیان کرد: ایجاد فضای آرامش و امیدآفرینی با توجه به شروع به کار دولت جدید در کشور ضرورت دارد و همه باید ضمن تعامل و همکاری لازم به دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی کرونا پایبند باشیم.

موهبتی با اشاره به مباحث طرح شده در جلسه پیرامون نحوه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها تصریح کرد: اگرچه آموزش مجازی یک فرصت در مواقع بحرانی است اما آسیب‌هایی هم دارد و متأسفانه فرآیند یادگیری مطلوب دانش و تکنولوژی را دچار چالش‌های جدی می‌کند بنابراین هرچه زودتر دانشگاه‌ها و مدارس بازگشایی شوند به نفع دانش‌آموزان و دانشجویان و سیستم آموزشی کشور است.

کد خبر 5297054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha