۱۴ شهریور ۱۴۰۰، ۲۲:۵۹

با هدفِ خارج سازی کارکنان بومی از افغانستان؛

«آنگلا مرکل» بر ضرورت گفتگو با طالبان تأکید کرد

«آنگلا مرکل» بر ضرورت گفتگو با طالبان تأکید کرد

صدراعظم آلمان در سخنانی گفت که این کشور اروپایی برای کمک به خروج اتباع افغانستانی که برای دولت آلمان کار می کردند، لازم است با طالبان وارد گفتگو شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی صباح، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: «ما باید با طالبان در مورد نحوه انتقال افرادی (اتباع افغانی) که سابقاً برای آلمان کار می‌کردند به خارج از این کشور [افغانستان] و تأمین امنیت آنها گفتگو کنیم».

وی در ادامه تأکید کرد که آنها [طالبان] همان‌هایی هستند که در حال حاضر لازم است با آنها گفتگو شود».

صدراعظم آلمان همچنین گفت که حمایت از سازمان‌های کمک بین‌المللی که در حال کمک رسانی برای بهبود شرایط انسانی در افغانستان هستند، جزء منافع آلمان است. وی در ادامه بازگشایی فرودگاه بین‌المللی کابل را که ارسال کمک‌های پزشکی به افغانستان را میسر می‌کند، یک نشانه خوب خواند.

این اظهارات صدراعظم آلمان برای گفتگو با طالبان در حالی مطرح می‌شود که برخی کشورهای غربی تاکنون نسبت به گفتگو با طالبان تمایلی از خود نشان نداده‌اند.

از سوی دیگر، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان نیز روز یکشنبه در گفتگو با هفته‌نامه آلمانی «ولت آم زونتاگ» گفت که طالبان به روابط دیپلماتیک رسمی و قدرتمند با آلمان تمایل داشته و خواهان همکاری با برلین و دیگر کشورها در حوزه‌های صحت (سلامت و بهداشت)، کشاورزی و آموزش است.

مجاهد همچنین گفت که «در حال حاضر آلمان بر انجام مذاکراتی با ما حساب باز کرده، چرا که به دنبال خارج کردن دیگر افرادی است که پس از اتمام عملیات تخلیه نظامی ارتش این کشور، به دنبال دریافت حمایت از آن بودند».

کد خبر 5297842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha