۲۲ شهریور ۱۴۰۰، ۹:۴۲

با سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت؛

طوفان «چانتوی» در راه «شانگهای» است

طوفان «چانتوی» در راه «شانگهای» است

طوفان با بادهایی که سرعت آن به ۱۷۰ کیلومتر می رسد، بعد از عبور از فیلیپین و تایوان، مسیر خود را به سمت شهر شانگهای چین ادامه می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مقامات شانگهای- بزرگترین شهر چین و یکی از مراکز تجارت جهانی- از بیم هجوم طوفان «چانتو» (Chanthu) تمامی پروازها را لغو، مدارس، متروها و ایستگاه های قطار را تعطیل کردند.

این وضعیت برای شهرهای ساحلی مجاور شانگهای هم صدق می کند. این در حالی است که طوفان با بادهایی به سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت بعد از عبور از فیلیپین و تایوان، اندکی از شدت خود کاسته و رو به ضعیف شدن گذاشته است.

استان «زیجیانگ» در مجاورت شانگهای نیز از دیروز یکشنبه سطح هشدار را به بالاترین درجه افزایش داده و برای ۹ بخش نیز احتمال ریزش باران سیل آسا پیش بینی شده است.

بندر «نینگبو» (Ningbo) که بعد از شانگهای بزرگترین هاب جابجایی کالا در چین است هم از دیروز یکشنبه فعالیت خود را به حال تعلیق درآورده است.

روز گذشته، طوفان سهمگین چانتو مناطق شمالی فیلیپین را درنوردید و ساکنان برخی مناطق همچنان درگیر وقوع سیلاب و قطعی برق هستند. همچنین هزاران نفر مجبور به ترک خانه های خود شده اند.

کد خبر 5303373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha