۲۹ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۰۴

رئیس اداره بهزیستی شاهرود:

۳۶ درصد ازدواج‌ها در شاهرود منجر به طلاق شده است

۳۶ درصد ازدواج‌ها در شاهرود منجر به طلاق شده است

شاهرود- رئیس اداره بهزیستی شاهرود بابیان اینکه طی سه‌ماهه نخست سال جاری ۳۶ درصد ازدواج‌ها در شهرستان منجر به طلاق شده است، گفت: از هر سه نفر یک طلاق به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود جهانسیر ظهر دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شاهرود به میزبانی میراث فرهنگی این شهر ضمن بیان اینکه عوامل مختلفی در بحث آسیب اجتماعی حوزه طلاق مطرح است، ابراز داشت: عواملی نظیر فرهنگ اجتماعی، تغییر سبک زندگی، ازدواج سفید، کاهش و عدم تعهد، نبود مسئولیت‌پذیری، تعداد بالای دختران مجرد و زنان مطلقه، کاهش باورهای مذهبی، مسائل اقتصادی و اعتیاد، ماهواره و اینترنت طلاق را تسریع می‌بخشند.

وی بابیان اینکه برنامه ملی طلاق تدوین‌شده و شرح وظایفی را بر دستگاه‌ها قرار داده است، افزود: تقویت ازدواج پایدار، منع تفسیر رفتار یکدیگر، جلوگیری از ازدواج در سن پایین، رفع اختلافات توسط بزرگ‌ترها، نداشتن توقع بی‌جا و پرهیز از ازدواج هیجانی و آگاه‌سازی زوجین از زندگی مشترک و طلاق من‌جمله مواردی هستند که می‌بایست دستگاه‌های مربوط برای آن اقدامات لازم را انجام دهند.

مراجعه ۳۱۸ نفر به غربال‌ گری بهزیستی

رئیس اداره بهزیستی شاهرود بابیان اینکه عمده ارجاعات طلاق به بهزیستی عمدتاً از حوزه قضائی است، ابراز داشت: طبق آمار ثبت‌احوال شهرستان و استان طی سال گذشته درمجموع یک هزار و ۳۰۴ ازدواج و ۴۹۰ مورد طلاق به ثبت رسید که نسبت طلاق به ازدواج ۳۸ درصد بوده است.

جهانسیر با بین اینکه طی سه‌ماهه نخست سال جاری ۳۷۷ مورد ازدواج و ۱۳۴ طلاق در شاهرود ثبت شد، تصریح کرد: طبق آمار رسمی از ۳۶ درصد ازدواج‌ها منجر به طلاق شده یعنی هر سه نفر یک نفر در رابطه با طلاق وجود دارد.

وی ضمن بیان اینکه بهزیستی با اقدامات مداخله‌ای با غربال‌گری زوجین را از مصادیق طلاق و آسیب‌های آن آگاه می‌کند، افزود: طی بازه مذکور ۳۱۸ مورد به مراکز غربال مراجعه کردند که طی آن ۱۳ مورد زوج به‌تنهایی، ۱۰۳ مورد زوجه و ۲۰۲ مورد زوجین به‌اتفاق هم بوده است.

بیکاری ۲۳۶ زوجه در طلاق‌ها

رئیس اداره بهزیستی شاهرود بابیان اینکه پایین آمدن آستانه تحمل، بحث کرونا و غیره منجر به ازدیاد طلاق شده است، ابراز داشت: بر اساس زمان زندگی مشترک در سنوات مختلف نیز فاقد زندگی مشترک یعنی در دوران عقد ۴۹ زوج، زیر سه سال ۱۶ زوج، سه تا پنج سال ۳۶ زوج، پنج‌تا ۱۰ سال ۵۷ زوج و بیش از ۱۰ سال ۱۶۰ زوج برای طلاق مراجعه داشتند.

جهانسیر بابیان اینکه از ۳۱۸ مورد مراجعه‌کننده به مراکز غربال‌گری طلاق ۲۱۱ نفر شاغل و ۱۰۷ فرد بیکار بودند، تصریح کرد: در مورد زوجه نیز با ۲۳۶ مورد اغلب بیکار و خانه‌دار و ۸۲ مورد شاغل بودند.

وی افزود: عوامل طلاق زوجین در شاهرود به ترتیب اولویت‌ها کمبود مهارت‌های سازگارانه زوجین، عدم مسئولیت‌پذیری زوج، خیانت زوج، اعتیاد زوج و بیکاری گزارش‌شده است.

رئیس اداره بهزیستی شاهرود بابیان اینکه طی بازه زمانی مذکور ۱۸۲ مورد به مرکز مشاوره مراجعه داشتند و برای آن‌ها ۳۹۲ جلسه انجام شد، اضافه کرد: از این تعداد ۱۳ مورد یعنی حدود هفت درصد منجر به صلح و سازش شده است.

کد خبر 5309094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha