۳۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۰۵

امروز انجام شد؛

رایزنی «عون» با «میقاتی» درباره تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی

رایزنی «عون» با «میقاتی» درباره تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی

رئیس جمهور و نخست وزیر لبنان امروز سه شنبه در جریان نشستی مشترک در خصوص پیامدهای تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به حاکمیت این کشور و حفاری های غیرقانونی نفت و گاز توسط آن، رایزنی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، «میشل عون» رئیس جمهور لبنان با «نجیب میقاتی» نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو کرد. دو طرف در جریان این دیدار درخصوص پیامدهای تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به حاکمیت این کشور و حفاری های غیرقانونی نفت و گاز توسط آن، رایزنی کردند.

بر اساس این گزارش، پیش از این، رئیس پارلمان لبنان تأکید کرد که عملیات حفاری رژیم صهیونیستی در مناطق مورد مناقشه مرزی دو طرف، با اصول و چارچوب توافق ترسیم مرزها مغایر است. نبیه بری گفت که این اقدام رژیم صهیونیستی چارچوب توافق ترسیم مرزها را تهدید می‌کند.

وی گفت: ملزم کردن شرکت هالیبرتون از سوی رژیم صهیونیستی برای انجام حفاری در دریا، نابود کننده توافق چارچوب ترسیم مرز دریایی است که تحت نظارت واشنگتن انجام شد. بری گفت: تعلل شرکت‌های توتال، نوواتک و ای نی در شروع عملیات حفاری در بلوک نفتی شماره ۹، علامت سؤال بزرگی ایجاد می‌کند.

گفتنی است که مذاکرات غیرمستقیم میان بیروت و تل آویو در زمینه ترسیم مرزهای دریایی مدتی است به حالت تعلیق درآمده است. علت اصلی و اساسی تعلیق مذاکرات مذکور نیز شرط و شروطی بود که هیأت مذاکره کننده صهیونیست مطرح کرده بود.

علیرغم اینکه آمریکایی‌ها نقش خود در مسأله ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی را میانجی گرایانه توصیف می‌کنند اما جانبداری آنها از تل آویو کاملاً آشکار است.

کد خبر 5310092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha