۲۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۲۸

مفتی لبنان:

قدرت بازدارندگی لبنان در برابر تجاوزات تل آویو تقویت گردد

قدرت بازدارندگی لبنان در برابر تجاوزات تل آویو تقویت گردد

مفتی لبنان در واکنش به دست اندازیِ رژیم صهیونیستی به منابع نفتی و گازی در مناطق مورد اختلاف با لبنان، گفت: قدرت بازدارندگی لبنان در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی تقویت گردد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، «شیخ احمد قبلان» مفتی لبنان به اقدامات غیرقانونی اخیر رژیم صهیونیستی در حفاری نفت و گاز در مناطق مورد اختلاف مشترک با لبنان واکنش نشان داد و آن را یک تجاوز خواند.

بر اساس این گزارش، وی در این زمینه گفت: رژیم صهیونیستی با حفاری نفت و گاز در مناطق مورد اختلاف مرزی با لبنان مرتکب تجاوز شده است. لازم است قدرت بازدارندگی لبنان در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی تقویت گردد.

پیش از این نیز «نبیه بری» رئیس مجلس لبنان تاکید کرد که عملیات حفاری رژیم صهیونیستی در مناطق مورد مناقشه مرزی دو طرف، با اصول و چارچوب توافق ترسیم مرزها مغایر است. نبیه بری گفت که این اقدام رژیم صهیونیستی چارچوب توافق ترسیم مرزها را تهدید می‌کند.

رئیس پارلمان لبنان تاکید کرد: ملزم کردن شرکت هالیبرتون از سوی رژیم صهیونیستی برای انجام حفاری در دریا، نابود کننده توافق چارچوب ترسیم مرز دریایی است که تحت نظارت واشنگتن انجام شد. بری گفت: تعلل شرکت‌های توتال، نوواتک و ای نی در شروع عملیات حفاری در بلوک نفتی شماره ۹، علامت سؤال بزرگی ایجاد می‌کند.

گفتنی است که مذاکرات غیرمستقیم میان بیروت و تل آویو در زمینه ترسیم مرزهای دریایی مدتی است به حالت تعلیق درآمده است. علت اصلی و اساسی تعلیق مذاکرات مذکور نیز شرط و شروطی بود که هیأت مذاکره کننده صهیونیست مطرح کرده بود.

علیرغم اینکه آمریکایی‌ها نقش خود در مسأله ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی را میانجی گرایانه توصیف می‌کنند اما جانبداری آنها از تل آویو کاملاً آشکار است.

کد خبر 5308530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha